Hej Aminoer Jeg håber virkelig der er en som kan hjælpe mig med det her spørgsmål. Vi har fået opsat analytics på vores webshop bla. fordi vi gerne vil følge lidt med i om vores Adwords kampagne giver overskud. Mit spørgsmål er derfor: Under E-handel i Analytics kan man se hvor meget indtjening man har henholdsvis på det organiske, den direkte trafik og på adwords. Men hvad nu hvis en kunde for 14 dage siden har besøgt os via adwords og så en uge senere besøger os via den direkte url og køber. Tæller den kunde så i den organiske eller i Adwords statestik? Håber virke I kan hjælpe:) VH Mads-Ole |
Hej Mads-Ole.
Google placerer almindeligvis en cookie med 30 dages løbetid på computeren hos de besøgende, som kommer ind via AdWords.
Hvis personen tilgår jeres hjemmeside indenfor de efterfølgende 30 dage via et direkte link, så vil det alligevel tælle som en AdWords konvertering.
Hvis man ønsker det, så kan man som shopejer selv justere denne cookies løbetid.
For øvrigt så er dette Google Analytics kursus måske noget for dig
http://www.amino.dk/forums/t/137704.aspx
Det er målrettet shopejere, som ønsker at blive bedre til at måle og veje webshops og online markedsføring.
Mvh Troels.