Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af non-profit hjemmeside

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må nok hellere uddybe min idé lidt. Det skal siges at jeg har opbakning fra en advokat der meget gerne vil være til rådighed med hjælp og vejledning, en psykolog der meget gerne vil være til rådighed med hjælp og vejledning, jeg er i gang emd at forhandle en aftale på plads med Rigshospitalets center for voldtægtsofre med deres læger og andet personale, med Joan Søstrene som er et sted hvor mange kriseramte kvinder henvender sig, kriminalforsorgens præventive råd etc. Det er mig meget på sinde at få dette site op at køre. Jeg har personligt været i berøring med personer der har været udsat for overfald og er blevet meget rystet over hvor svært det er for dem at få den rigtige hjælp!

Så det faglige burde være på plads. Jeg har ingen intentioner om at gøre livet sværere for disse kvinder, kn hjælpe dem.

Hej med jer,

Jeg går med planer om at starte en hjemmeside op til kvinder og pårørende der i høj grad kan får brug for noget hjælp og vejledning etc. efter at de har oplevet noget forfærdeligt såsom et overfald eller lignende. Jeg har allerede købt websitet, men jeg er lidt i tvivl om hvordan man kan få en sådan side op at køre. For det første har jeg henvendt mig til en del webbureauer men det koster en formue at få lavet sitet som jeg gerne vil have det og det vil ikke være et site der skal laves for at tjene penge, men for at hjælpe og støtte.

Har Inogle idéer til hvordan man kan få dette site finansieret? Jeg vil jo helst lave et site der ikke kræver betaling fra brugerne, men det er svært. Jeg har henvendt mig til mange steder i den offentlige sektor, men har fået afslag. Nu er min økonomiske situation således at det ikke er muligt for mig at låne penge til dette projekt, men det er som sagt noget der ligger mig meget på sinde at få lavet. Jeg vil mene at det kan komme på benene med et lån eller finansiering på 50.000 og 60.000 kr.

Kan I hjælpe mig med nogle idéer her til?

Mvh Lotte

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:27

Find en ildsjæl i dit netværk der har forstand på opsætning af hjemmesider. Der er et hav af gratis CMS systemer og debatfora og med den rette opsætning vil din eneste udgift være til selve webhostingen der meget nemt kan ligge under 50 kroner om måneden.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:29
Jeg har allerede købt websitet

Du mener du har købt domæne og webhotel?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:33

I ethvert projekt er det vigtigt at starte med at finde de rigtige samarbejdspartnere.

Hvis du vil lave en side, der skal tilbyde støtte, er det for mig at se væsentligt at sikre den fornødne faglige bistand først. Ellers risikerer du jo at gøre ondt værre for mennesker, som i forvejen har det skidt.
Jeg ville starte med at finde ud af, hvem der har interesse i området. Findes der foreninger, organisationer, myndigheder osv. der arbejder indenfor dit felt?
Det er under ingen omstændigheder sundt at håndrere sådan et arbejde på egen hånd.
Når du har fået stillet det rigtige hold, skal I i fællesskab lave en projektbeskrivelse - og på baggrund af den kan I søge forskellige fonde og sponsorater. Hvis projektet er godt og nyskabende, er jeg sikker på, at I kan rejse penge til det.

I januar - hvis alt går som planlagt - udgiver jeg en bog om projektmageri. Den vil jeg naturligvis anbefale dig at læse.

mvh Hans
Tilmeldt 2. Dec 05
Skrevet kl. 11:48
Hej Hans,

Tak for din besvarelse af mit indlæg. Det skal siges at jeg har et hold af mennesker bag mig der gerne vil bakke op omkrig det her. Det er folk der har beskæftiget sig med disse kvinder i mange år. Som du kan se har jeg skrevet lidt til mit indlæg.

Nu siger du forskellige fonde og legater. Kan du komme i tanker om nogle steder hvor jeg kan finde ud af hvilke fonde og legater der kan søges i denne sammenhæng?

Mvh Lotte
Tilmeldt 2. Dec 05
Skrevet kl. 11:50
Ja jeg mener at jeg kun har købt domænenavnet. Jeg har endnu ikke et klart overblik over hvor stort et webhotel der skal til.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:25
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 19:14

Med hensyn til legater, har du så undersøgt de forskellige ministeriers puljer. Jeg er kasserer i en forening for for tidligt fødte børn, Dansk Præmatur Forening, og vi har lige i går fået 25.000 kr. fra Puljen til frivilligt socialt arbejde (PUF), som ligger under Socialministeriet. Der er flere puljer her, og mon ikke der kan være en for dig at søge.

Held og lykke med dit projekt, det lyder spændende.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:46

Hej Lotte,

Som Hans og Thor skriver, så find nogen kræfter fra dit netværk som du kan trække på.

Du skal også vælge dine leverandører med omtanke. Det er dumt at bruge en formue på webdesign, hvis der samtidigt er andre som vil gøre det billigt som f.eks. en slags sponsorering, hvis de mener at det støtter en god sag... (og imellem linierne var det så en opfordring fra min side af til at du f.eks. prøver at kontakte MediaMouse ).

Når den tekniske og grafiske side af sagen er på plads, så skal du have fat i nogle personer som kan fungerer som "nøgle-personer" i starten, indtil der er så mange brugere på hjemmesiden at der opstår en synergieffekt, hvor brugerne kan hjælpe hinanden. Lidt ligesom det er blevet til herinde på Amino. Den type nøgle-personer der er brug for vil formentenlig heller ikke have noget for at udføre "arbejdet" men vil gøre det med glæde, hvis de ved at det vil hjælpe andre i en tilsvarende situation.

Du skal også være opmærksom på at den lægelige del af indholdet også bør være på plads og korrekt, så dér vil det nok være smart at alliere sig med en læge - eller en som er ved at afslutte sin lægeudddannelse og derved stadig kan tale et sprog som vi andre kan forstå

Hvis projektet kommer godt fra start, så vil jeg heller ikke mene at det vil være et problem at få det ud i medierne og derved nå potentielle brugere - emnet er jo super hot og der er virkelig mangel på sådan et samlingspunkt. Hvis det først når så langt at det er i medierne, så er det betydeligt lettere at få gjort de forskellige offentligt institutioner (herunder skadestuerne) opmærksomme på at hjemmesiden eksisterer - f.eks. kan de have nogle foldere liggende omkring hjemmesiden, som de kan give til patienterne. Når projektet først er nået så langt, at det er ved at være godt kendt, så er det typisk heller ikke et problem at få sponsorer på - f.eks. i form af bannere på siden eller donationer. Men det kan være svært at få gang i den slags i starten, hvor hjemmesiden er ukendt og har ganske få brugere.

Men som jeg tidligere skrev, så tror jeg der er et kæmpe potentiale i sådan en hjemmeside.

/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 01:29

Hej Lotte

Dejligt initiativ!! Jeg arbejder p.t. på en større reportage om blandt andet straffen for voldtægt kontra eksempelvis finansiel kriminalitet. Et meget omfattende baggrundsmateriale, indeholdende spændende portrætter mv..

Min pointe er, at jeg har netop dette emne som mærkesag når det kommer til frivilligt arbejde, da jeg ser det som den største forbrydelse man kan udsætte et andet menneske for, og ikke kan forstå nuværende retspraksis for disse sager!!

Jeg vil gerne tilslutte mig som 'Sponsor' sammen med MedieMouse aka Jesper Norbøll, blot med presse & fotografisk arbejde i dit projekt, når du kommer dertil at det skal markedsføres.

Du skal bare sige til...

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)