Hej Aminoer ... Efter at have lavet en masse research for en kunde har jeg erhvervet mig en del viden om blomsternetmarkedet. Nu er det sådan at kunden ikke går videre med projektet og jeg har fået lov til at videregive ideen - og det gør jeg hermed. Hvis du vil drive en webshop så start en netbutik med blomsterløg / blomsterfrø - for når jeg ser på det antal søgninger og kigger på net konkurrencen så kan jeg kun konkludere at her er et stort uopdyrket marked med et stort potentiale. Så er du ligeglad med hvad du sælger er der her gode muligheder for en shop hvis den er søgemaskineoptimeret på diverse planter, frø m.m. Seo mæssigt er det kort og godt: stort potentiale og lille konkurrence Bare en ide - men prøv selv at kigge jer lidt omkring ... |
God webshop ide
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Må jeg spørger hvorfor vedkommende ikke selv gjorde noget ved det? |
![]() |
Hej Karsten. Ja det er korrekt, det ER en niche. Jeg tror bare at grunden til, at den ikke er mere udnyttet end den er, at der godtnok skal arbejdes for at tjene en ordentlig løn hjem hver eneste time på produkter, der er så billige. Og det er vel også en væsentlig grund til, at din kunde valgte projektet fra, vil jeg tro. Mvh, Christian |
Fravalget af projektet hænger mere sammen med placeringen af en fysisk butik m.m. Men opgaven lød på at jeg skulle undersøge muligheden af opstart af en webshop inden for 4 bestemte områder og jeg endte op med denne her og så den anden. Begejstringen var stort set lige stor på begge projekter og så kom der noget fysisk logistik og placering med ind over i beslutningsprocessen. Tip: Blomsterløg blomsterfrø m.m. vejer stort set ingen ting og der er derfor næsten ingen fordyrende fragt / porto på. Tip mere: Planteskoler m.m. har avancer på flere hundrede procent på udvalgte produkter som bliver revet ned af hylden - hvert år! (Tip - lav en "husk min om et år" funktion og du bliver millionær ![]() |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)