Jeg har min egen private printer som jeg har haft i et års tid eller lignende
spørgsmålet er om jeg kan trække forbruget af blækpatroner og papir fra i firmaregnskabet, nu hvor det bruges til fakturaer og udskrivning af bilag osv.
Ja det kan du, idet omfang du kan seriøst sandsynliggøre det har med firmaet at gøre - så skal det trækkes fra absolut. Jeg er ikke rigtigt klar på (heller ikke lige på det) om du skal sende en faktura fra privat til firma for det, men det er givet en mulighed, når du ejer printeren privat. En anden mulighed er at anskaffe printeren (evt den du har ved at sælge den til firmaet) inde i firmaet, og så fradrage omkostninger med den % del er er firma (mod privat)
Håber du får svar fra mere proff personer end mi
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det kan du sagtens. Er firmaet privat? Fordi så er der jo slet intet problem i det. Man kan godt gå i bagateller, men jeg tror ikke at der er nogen der vil komme og tjekke hvor meget blæk du har brugt på firma og hvor meget du har brugt privat... men jeg vil da gerne høre historier hvis der findes sådanne eksempler
Bare sørg for at købe blækpatronerne ind i firmaets navn, og hav dokumentation på at printeren hovedsagligt bruges til virksomheden, så er der ikke nogle problemer der, og det kan både trækkes fra og indgå i momsregnskabet.