Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan søgeoptimerer jeg bedst et enkeltside website?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har i tankerne at lave et website, hvis eneste formål er at få folk til at melde sig til et nyhedsbrev. Sitet vil i sin simpleste form bestå af 3 sider, hvor den første indeholder en introduktion til hvad sitet omhandler og hvorfor man skal tilmelde sig. På den anden side skal man indtaste nogle oplysninger og på den sidste side indtaster man sin emailadresse.

Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal komme til at ranke højt i søgemaskinerne. Jeg vil gerne holde introduktionen på første side så kort som muligt, så folk ikke forlader siden på grund af en tekst på 4 sider. Jeg overvejer også om det skal være en video der indsættes her i stedet for tekst.

Jeg har forestillet mig nogle forskellige muligheder for at tilføje ekstra tekst til siden. På første side kunne der være nogle tabs man kunne trykke på for at få ekstra information. Brugerne bliver ikke skræmt væk da dette er gemt væk ved første øjekast, men søgemaskinerne læser det.

En anden ide jeg har er at lave et antal landingpages med mere tekst. Herfra linke til hovedsiden som beskrevet ovenfor, for at fortælle søgemaskinerne at det er faktisk der det sker. Denne løsning er selvfølgelig også noget dyrere...

Har I nogen forslag til hvad der er bedst at gøre, eller skal jeg bare gå efter at få rigtig mange indgående links og så glemme alt om SEO-tekst?

MVH
Mathias 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Først og fremmest kender jeg ikke til siden eller projektet der er tale om, så du må tilgive, hvis mit svar forekommer dig en smule "bredt."

Du skal bestemt ikke nøjes med linkbuilding.

Jeg formoder, du har defineret de søgeord og fraser du ønsker siden indekseret på. Opgaven er nu at sørge for at din side bliver relevant for folk der søger på disse ord du har fundet frem til. Og tekst er bestemt ikke et ligegyldigt parameter i den sammenhæng. MEN, husk at tænke forbrugere før du tænker søgemaskiner.

Jeg synes bestemt, du skal gøre noget ud af det med landingsiderne. De kan blive meget værdifulde for dig.

God vind med projektet.

Mange hilsner,

en navnebror. Smile

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias, først og fremmest skal du have opbygget en massiv facebook tilstedeværelse, dernæst så skal du have folk til at klikke på din google+1 knap som du selvfølgelig har integreret på din side.

Edit glemte lige og skrive at links ikke er så signifikante mere.

:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mathias

Tak for din kommentar. Jeg vil også først og fremmest tænke på brugerne, hvilket også er grunden til at jeg ikke bare skriver side op og side ned med tekst, men gerne vil holde det kort. Jeg tænker at jeg får skrevet en salgstekst af en tekstforfatter.

Så må jeg se hvordan jeg kan "gemme" nogle andre tekster der er fulde af søgeord/fraser.

Mht. landingssiderne, tror du så det er en god strategi at lave forskellige sider der er skræddersyet til bestemte målgrupper/personas og derefter på en yderst velovervejet måde sprede links til disse, så de rammer målgrupperne perfekt? Eventuelt gennem facebook hvor man kan målrette sine reklamer rimeligt præcist.

@Seo++

Tak for tippet med linksene, det vidste jeg ikke. Troede stadig at det var den helt store vinder i SEOspillet. Selvfølgelig skal siden gå viral, det er jo målet for nærmest enhver side nu til dags.

Jeg har dog ikke nogen +1 knap endnu, da jeg ikke har noget site endnu :) Er stadig i planlægningsfasen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Seo++:

Edit glemte lige og skrive at links ikke er så signifikante mere.

At kalde links for mindre signifikante på nuværende tidspunkt svarer til at kalde benzindrevne biler for fortidslevn, fordi der er kommet nogle få elbiler og brintbiler på vejene. Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@Seo++, Google+ har da kun effekt hvis målgruppen benytter Google plus pt.? Eller har jeg misset noget.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin :

Google+ har da kun effekt hvis målgruppen benytter Google plus pt.? Eller har jeg misset noget.

Google+ har direkte effekter, hvis folk er logget ind på deres Google-konto, mens de søger. Så kan +1'er, relationer m.m. have en vis effekter på resultaterne.

Og så er der heller ikke meget tvivl om, at Google Plus får større og større betydning fremadrettet i forhold til grundlæggende ranking også. Altså at sider med mange shares, besøgende, +1'er m.m. på G+ får bedre rankings.

Men lige i skrivende stund skal betydningen af sidstnævnte ikke overvurderes.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:

Mht. landingssiderne, tror du så det er en god strategi at lave forskellige sider der er skræddersyet til bestemte målgrupper/personas og derefter på en yderst velovervejet måde sprede links til disse, så de rammer målgrupperne perfekt? Eventuelt gennem facebook hvor man kan målrette sine reklamer rimeligt præcist.

Grundlæggende kan det være en rigtig god idé at lave en indledende segmentanalyse og målrette kampagnesider udfra resultaterne. Men om det er det du skal gøre i denne sammenhæng, kan jeg ikke svare dig på, da min viden omkring dit projekt er alt for begrænset.

Mange hilsner,

Mathias

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Frank Hellerup Madsen:

Seo++:


Edit glemte lige og skrive at links ikke er så signifikante mere.



At kalde links for mindre signifikante på nuværende tidspunkt svarer til at kalde benzindrevne biler for fortidslevn, fordi der er kommet nogle få elbiler og brintbiler på vejene. Smile



Der tager du altså fejl, Frank. Når vægtningen mellem forskellige faktorer sker i søgemaskinerne vil den højeste score maksimalt kunne være 100%. Når nye faktorer så introduceres, som det i alvorlig grad er sket med signalerne fra de sociale medier, så vil alle andre faktorer relativt have mindre betydning.

Så jo, værdien af traditionelle links er faldet til fordel fra sociale signaler
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Der tager du altså fejl, Frank. Når vægtningen mellem forskellige faktorer sker i søgemaskinerne vil den højeste score maksimalt kunne være 100%. Når nye faktorer så introduceres, som det i alvorlig grad er sket med signalerne fra de sociale medier, så vil alle andre faktorer relativt have mindre betydning.

Så jo, værdien af traditionelle links er faldet til fordel fra sociale signaler

Vi bliver ikke uenige om, at sociale signaler af alskens slags fylder langt mere hos Google end tidligere. Men at signalere, at man af den grund ikke skal bekymre sig for meget om traditionelle links er lige en postgang for tidligt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)