hvor er den menuen øverste på siden med det links og til andre sider ? |
Feedback til website... wauww.dk
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
|
Okay derfor bunden er jo det man ser sidste derfor fandt jeg det ikke så hurtigt , jo jeg så men kunne ikke se på hurtigt et links videre , jeg havde gået videre til en anden siden vist jeg ikke skulle give feedback for der er ikke mange der gider bruge bare 30 sekunder på at lede efter hvor er de knapper videre og jeg brugte længere tid Så det første da du gjorde opmærksom på der var et links videre, jeg kigget en ekstra gang |
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
"Fra den 1. november vil du kunne vågne op til et nyt og spændende tilbud i din indbakke, hver dag." Det eneste jeg kan læse ud fra den linje, er at jeg giver jer lov til at sende mig en daglig spam-mail. Mit spam-filter er i forvejen rødglødende, så hvorfor skulle jeg frivilligt give jer min e-mail? At i prøver at lokke mig, ved at skrive at jeg kan vågne op til et nyt og spændende tilbud, synes jeg næsten er at tage pis på min intelligens. At dømme hele jeres koncept ud fra en enkelt linje tekst, er måske lige barskt nok, og jeg er selvfølgelig klar over at jeres projekt ikke bare er ren spam. Men med de informationer man umiddelbart ser på jeres forside, så er det altså det indtryk jeg får. Jeg skriver selvfølgelig ikke dette for at svine jeres projekt til. Jeg skriver det som en kraftig hentydning, til at i skal overveje hvilket tekst i bruger på jeres forside ;-) Som potentiel kunde, er det eneste interessante, hvad JEG kan få ud af at give jer min e-mail. At "Wauww tilbyder Internettet til minimum halv pris af vejl. udsalgspris.", det er simpelthen ikke håndgribeligt (eller catchy) nok! |
Ved godt at klikprisen på en krone er relativ billigt, men man tilføjer jo værdi til dit projekt alene med det ekslusive tilbud. Derfor bør en pris måske afspejle dette? Eksempelvis med CPA, så man bedre kan styre sine omkostninger. Når man skal sælge et produkt med 50% rabat, er avancen formenteligt allerede i bund - og så skal der ikke mange klik med dårlig konvetering, til at æde hvad der er tilbage af avancen. Jeg ville personligt være mere tilbøjelig til at give dine brugere 50% rabat, hvis det var med CPA og ikke CPC. |
Hvis tilstrækkeligt mange mennesker ser dit tilbud, så er 5.200 kr. da temmelig billigt. Prøv at tænke på hvad det ville koste at få 5000+ mennesker til at se dit tilbud, hvis du benyttede almindelig CPC. Du skal jo kun give 50% rabat, til dem der rent faktisk ender med at blive kunder, og med dem har du jo også mulighed for mersalg, opsalg, o.s.v. Jeg har lavet et simpelt regnestykke, der demonstrerer pointen:
Dine udgifter er altså 5200 kr. Samlet set tjener du 1250 kr. Altså et underskud på 3950 kr. Du har dog en god webshop, og derfor vender 10% af kunderne tilbage på et senere tidspunkt. Denne gang benytter de ikke tilbuddet, men køber vilkårlige varer i din webshop.
Dine udgifter er stadig 5200 kr. Samlet set har du nu tjent 5000 kr. (3750 kr. + 1250 kr.). Dit underskud er nu på 200 kr. Af de 25 kunder der vendte tilbage til din butik, fandt 20% ud af, at din webshop lige var noget for dem, så i de næste par år handler de gentagne gange i din webshop.
Dine udgifter er stadig 5200 kr. Samlet set har du nu tjent 7250 kr. (3750 kr. + 1250 kr. + 2250 kr.). Dit overskud er nu på 2050 kr. |
Nogle vil selvfølgelig betragte det som spam, mens andre ikke vil. En ny undersøgelse viser at 46% af brugere på sociale medier er villige til at modtage gode tilbud hver dag. Et sådan system skal nødvendigvis ikke give et stort overskud for butikken på første dag, det er ligeså meget et værktøj til at få sin butik ud til flere tusinde af kunder. Lad os sige at blot 1000 personer klikker ind på tilbudet, så sælger du måske ikke meget, men 50.000 har måske fået dit navn og logo ind pr. mail, og selv det er markedføringen værd. På samme måde er det utroligt billig markedsføring for nye webshops, som kæmper en ellers stor kamp med at fortælle og vise at man rent faktisk findes i junglen af online butikker. At tilbudet er på 50% er jo også af vejledende pris, dvs. at webshops allerede ligger langt under denne pris pga. af lavere omkostninger end fysiske butikker. På tv2.dk koster det et kampagne med en garanti for 500 klik ca. 10.000,- så klikprisen er lav og rammer kun folk som er villige til at modtage tilbudet, derfor også en højere klikrate. |
Klikprisen med udgiften til rabatten, er stadig høj. Og brandingværdien er lav - en døgnflue. Det er et tilbudsnyhedsbrev. For 5K kan jeg få halvt så mange klik, men fra præcis min målgruppe. Højere konvetering og højere avance, da jeg kan nøjes med en lavere rabat. Også med mit navn/logo brandet - til min målgruppe. Vil ikke være negativ! Jeg er VILD med konceptet! Men det er dyrt for klik, fra en tilbudsmail, når man har de 50% rabat med i udregningen. Og så hjælper teoretiske beregninger ikke! |
Webbutikken skal vel stadig give 50% rabat i forhold til dens egen normalpris? Forstår ikke helt hvad du mener. 50% rabat for en webbutik er jo meget, netop da de i forvejen presser prisen. Hvis webbutikken kun skal give 50% rabat i forhold til en vejl. pris i fysiske butikker, vil den egentlige rabat i den pågældende webbutik jo være markant mindre. Du må lige uddybe hvad du mener med den sætning jeg har citerer dig for. For jeg er ikke helt med :-) |
Godt koncept. Minder lidt for meget om de allerede etablerede sites. Jeg mener også at det er både fysiske og ikke-fysiske butikker. Godt koncept, men vil gerne se en lidt mere informativ side til dem som skal have tilbuddene, med kategorier osv. |