Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan undgår du annoncesvindlere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Da der desværre er mange nystartede iværksættere der bliver snydt af annoncesvindlere, så er her et par gode råd til hvordan du undgår deres plat og svindel:

1: Hvis en sælger kontakter dig, så bed om et skriftligt tilbud pr. mail/fax/snail mail. Hvis sælgeren har rent mel i posen, så er det jo ikke noget problem. Hvis det er en svindler, så vil vedkommende prøve at presse dig til at acceptere tilbudet her og nu, typisk under påskud af kort deadline etc. Hold dig til at du ikke har travlt og at du vil have det på skrift!

2: Hvis tilbudet kommer, så brug tid på at Google firmaet og spørg evt. i Amino om nogen kender firmaet. Kan du ikke finde god og positiv information om firmaet, så drop det.

3: Mange sælgere er lang tid om at komme til sagen, da det vil svække din modstandskraft. Hvis du kan fornemme at det er en sælger, så afbryd samtalen med spørgsmålet: "Ringer du for at sælger mig noget" og hvis vedkommende svarer bekræftende, så bed om et skriftligt tilbud.

4: Hvis du alligevel får skrevet under på en aftale, så kontakt din advokat som kan hjælpe dig med at komme ud af aftalen igen, selvom det kan være svært. Men husk, at de meget nødigt vil i retten og at de derfor vil forsøge at true og bluffe sig til dine penge.

Hvis i har andre tips og tricks, så kom endelig med dem.

Dbh Martin
Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 14:30
Både dit råd nr. 1 og 3. har jeg benyttet mig af flere gange og jeg er IKKE et øjeblik i tvivl om at det har redet mig fra nogle ellers grumme oplevelser. Jeg bliver tit ringet op af meget ihærdige sælgere, der bare fortsætter deres talestrøm selvom jeg har sagt nej flere gange og gjort opmærksom  på at jeg IKKE er interesseret.......... så med lidt træning er jeg blevet super skrap til at cutte dem hurtig og meget kontant (her har jeg ikke nogele skrupler over at være uforskammet og er faktisk ligeglad med hvad de efterfølgende tænker om mig)
Jeg er meget opmærksom på at gentage ordet "NEJ" og sætningen "hvis det koster noget, er jeg IKKE interesseret" i stort set alle mine sætninger...........på den måde sikre jeg mig at de ikke bagefter kan komme med båndoptagelser af min stemme og sige at jeg har sagt ja til noget. "Ja" og "det vil jeg godt" bruger jeg kun når jeg er helt sikker, aldrig når jeg er den mindste smule i tvivl!
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:52
Et ekstra råd:

- NÅR du (forhåbentlig hurtigt) har bestemt dig for, at sælgerens "produkt" ikke er noget for dig, så sig "Det har ingen interesse" og læg derefter røret på, uden at afvente deres reaktion.

Mange af sælgerne er nemlig p*ssedygtige, og får hurtigt en snak igang, om hvorfor du ikke ønsker produktet, og forsøger at overbevise dig om, at du alligevel ikke kan leve uden. Uanset om det lykkes sælgeren eller ej, har du spildt din dyrebare tid, og samtidig blokeret telefonen for potentielle kunder.

Vedr. Martins punkt 3, så vær opmærksom på, at sælgerne let og legant, får svaret på noget andet end du egentlig spørger om! Det er sjældent noget med "Ja vi vil sælge dig en annonce for 20.000 kr." men nærmere noget med, at de enten har en masse kunder, de mangler leverandører til, eller at det bare er en registrering der skal opdateres.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:06
Denne har jeg set et sted:

Få deres navn og adresse på firmaet og send dem en regning på forbrugt tid ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:01
Hej alle sammen.

Jeg har lige set Taskforce og vil blot fortælle, at jeg har skrevet nogle relevante artikler om annoncehajer på Internettet på Effektiv Markedsføring.

Jeg vil også anbefale, at man checker www.Unfairpris.dk inden man skriver under på noget som helst.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:15

Hejsa

Meget sjovt, for jeg har faktisk lige snakket med ”sådan en sælger”.
Og har modtaget en mail hvor der står følgende:

Vores arbejde med Adwords på www.google.com omfatter fgl. services:

Opsætning
Udarbejdelse af søgeord, tekster og placering af disse på søgemaskinen

Kampagnestyring  
Generel overvågning af kampagnen sikrer jer højeste mulige placering til fast lav pris.

Statistik
Gratis værktøj til at vurdere hvilke søgeord der virker for jer og til generel evaluering af resultater.

Service
Det er gratis at rette og tilføje til kørende kampagner, og det kan gøres nemt & hurtigt til enhver tid.

Som udgangspunkt skal man vælge en introduktionspakke man føler passer virksomhedens behov.
Investeringen vil i første omgang skulle give overskud, men også give overblik over vores individuelle muligheder.

Prisen er fast, og er sat ud fra en forventning om høje placeringer på de fleste søgeord.

Da placering og pris hænger sammen med jeres effekt (hvor mange søgende der finder jer interessante), vil der først kunne laves et skræddersyet tilbud når introduktionsforløbet er overstået.

Da dette ikke er et abonnement vil du være repræsenteret på Google indtil det antal besøgende har været inde over din

hjemmeside, hvis man ikke vil fortsætte når kampagnen er slut, stopper man bare på de sponsoreret links igen.

Man må redigere i teksterne lige så ofte i vil uden det koster noget yderligere.

Pakke 1: 1000 kliks - 3500 kr. ex. moms
Pakke 2: 1500 kliks - 4800 kr. ex. moms

* Pakkerne indeholder:

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:03
Hej Powerkvinde

Ja, men det er jo totalt sort snak.

Grammatisk og forståelsesmæssigt kan man jo ikke få noget som helst fornuftigt ud af det.

Enten er det en amatør eller også er er det et bevidst forsøg på at vildlede, så de ikke kan hænges op på noget som helst. Det sidste er desværre meget udpræget. Derimod kan de så bruge masser af tid til at forklare i telefonen hvad de mener.... for det står jo ikke nogen steder bagefter.

Jeg ville passe gevaldigt på.

Mvh, Christian

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:42
Hej Martin.

Jeg så også Taskforce igår, og har selv været i klørene på en sådan annoncehaj

Jeg fant så denne side på google, som hedder www.vavirk.dk her kan man se om firmaer svindler eller de opfører sig ordenligt

Den er dog ikke kun til webannoncer men mere gennerelt om alle mange firmaer.

God weekend

Mette

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:18
-> Powerkvinde. Sådan et tilbud har jeg også fået

Det korte af det er lange er at du kommer til at betale 3,50 kr. pr klik hvor du ved at gøre selv kan komme helt ned på 11 øre pr klik hvis du lige bruger et par timer på at studere googles egne vejledninger.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:10
Hejsa!

jeg vil bare sige "søg på firmaer på Google som man ikke kender, som vil samarbejde". Det er efter min mening den bedste metode. Hvis firmaet har lavet noget skidt, så står det på nettet, og så finder google det! 

MVH

Aaberg

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)