Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unge iværksættere og partnerskab?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
I forbindelse med denne tråd opstod følgende spørgsmål. 

Vil i havde betænkeligheder ved at indgå forhandleraftale/partnerskab med en virksomhed drevet af unge/studerende.

Hvordan skal unge agere, skal de informere om, at de er unge som noget af det første, eller ser i ikke det som værende væsentligt?
Personligt informerer jeg om det, i det tilfælde, at det kan havde indflydelse på kunden.  F.eks. at der kan være problemer med at få fat i os direkte mellem 8-15. Men vi er jo aldrig længere væk end næste frikvarter, og jeg mener derfor at kunden stadig har mulighed for at få fat i os, når de kan havde brug for det, og at vi derfor stadig formår at fremstå professionelle.

Hvad siger i? Og hvad vil i ligge vægt på, hvis I skulle samarbejde med unge iværksættere?

Med iværksætter hilsen

Jesper N. Asmussen

Mvh Jesper N. Asmussen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:38
Jeg har absolut intet imod at handle med yngre mennesker. Her opnår man ofte en større fleksibilitet, kreativitet og engagement end hos "ældre" virksomheder.

Men det kommer selvfølgelig an på hvilket projekt der er tale om, og hvilken branche, der arbejdes indenfor. Manglen på erfaring hos yngre iværksættere kan sagtens gøre, at et større projekt ikke kan følges i hus for kunden. Især, hvis virksomheden drives som hobbyvirksomhed eller på fritidsbasis. Her vil jeg nok være ekstra forsigtig, da det er svært at gennemskue, om iværksætteren mener det seriøst, eller som et nemt alternativ til kassearbejde hos Netto.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:57
Jeg er meget enig med Martin.

Mange unge mennesker skal jo prøve en helt masse af, og jeg kender mange unge der har forsøgt sig med en virksomhed, men efter et halvt års tid dukkede der er en sød og fræk pige op, og så gik virksomheden lidt i stå.

Derfor skal man nok være varsom med hvilke unge man indgår et længere samarbejde med. Men synes ikke man skal udelukke muligheden helt da de fleste unge som studere ved siden af kan levere et godt stykke arbejde til en rigtig god pris.

Nu kan jeg se du selv er ung, og jeg synes ikke du behøver skilte med at du er ung, men du skal være 100% ærlig omkring det og ikke udgive dig for at være en stor virksomhed. Men det lyder jo også til at du gør klart at du er svær at få fat på mens du går i skole og sådan, det synes jeg er den helt rigtige strategi.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:42
Hvilke produkter er det, som udbydes?

Hvis der er tale om handelsaktivitet, så vil mine skrupler ligge i, om virksomheden eksisterer i løbet af 6, 12 eller 24 måneder, da min garanti / reklamationsret ellers vil være ugyldig.

Hvis der er tale om serviceydelser, som hurtigt "forbruges", så vil min bekymring ligge i kvaliteten af det udførte arbejde kontra den pris jeg skal betale. Herunder er det vigtigt, om der er tale om billige eller dyre indkøb, og hvor meget serviceydelsen betyder for mit firma (EDIT: pudser du vinduer eller servicerer du mit IT-system).

Hvis der er tale om unikke produkter, som jeg ikke kan købe andre steder (eventuelt udviklet af de unge selv), men som jeg finder interessante, så vil jeg være meget tilbøjelig til at købe, og dermed støtte de unge mennesker på vej mod at få en virksomhed op at stå.

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Skrevet kl. 22:35

Det er en ret speciel serviceydelse vi sælger, data gendannelse, altså ikke en ydelse der indgår som en normal del af en virksomhedsdrift. Det er derimod en ydelse, der kan havde stor indflydelse på virksomheden når de får brug for den.

Der er altså ikke tale om et varesalg, hvor der kan forekomme problemer med reklamation eller lignende i det tilfælde, at vi vælger at lukke virksomheden.

Og som Martin nævner er det lige netop prisen vi konkurrerer på, men bestemt også fleksibilitet.

Vi forsøger ikke at give noget falsk billede at virksomhedens størrelse, men markedsfører os heller ikke på vores alder.

Mvh Jesper N. Asmussen

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 22:42
Hmm..

Personligt har jeg valgt at bruge det at jeg er ung til en hel del af min branding..
Ellers, hvis en kunde ringer til mig, er det da ikke sådan jeg tilskynder at jeg er ung eller noget som helst. Kommer vi ind på emnet fortæller jeg selvfølgelig at jeg køre virksomheden ved siden af studierne, men har aldrig været ude for at det var noget der på nogen måde blev gjodt noget videre ud af..

Har ikk hørt andet en positivt fra folk i hvert fald ;)..

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Skrevet kl. 22:55
I det 1½ år vi har drevet virksomheden indtil videre, har vi ikke oplevet problemer med at kunder fandt vores alder for lav. Så har de i hverttilfælde holdt det for dem selv

Du opnåede også en artikel i VF ikke?

Det er på denne måde at jeg ser at alderen kan være med til markedsføre ens virksomhed. Nu må vi se hvad der kommer af output fra vores henvendelse.

Mvh Jesper N. Asmussen

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:14
Jeg har heller ikke oplevet problemer. Nogle virksomheder har godt nok været lidt overraskede over alderen, men de har været positive, og har syntes det var lidt fedt at unge sådan starter for sig selv.
Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 00:00
En god ide har ingen alder.

dog er mange folk af den "ældre" klasse skeptiske da de stadigt lever efter at "UNGE" skal ses men ikke høres..

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:05
Dato: 11-04-2007 22:54:32
Forfatter: Jesper NA

Du opnåede også en artikel i VF ikke?

Jo det gjorde jeg, plus et indslag på TV-syd, der forhåbentligt snart bliver sendt :p . hehe..
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)