Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes i om denne ide ?? Alternativ måde til at skaffe kunder - salg på din webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Cakesandmore Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle Aminoer

For at få flere besøgende og dermed kunder på www.cakesandmore.dk har jeg tænkt i lidt "nye" baner.

Vi laver en form for salgskonkurrrence - hvor folk får 5% eller 10% rabat når man handler i webshoppen.

Vi sendes en pdf til vores venner, arbejdskollegaer, familie og kontakter vi har gennem shoppen og andre blog. PDF er unik til hver tiltager i salgskonkurrencen.

Alle dem som gerne vil deltage får en rabatkode hver - de skal så sende den pdf med unik rabatkode til deres venner, familie og arbejdskollegaer. Altså ikke spamme - men ud til folk de kender.

Når deres kontakter handler med den unikke rabatkode, får dem som har sendt PDF med unikt nummer ud et lod.

Efter 2 måneder trækkes der lod om en bærbar computer til en værdig af 5.000 kr blandt alle dem som har sendt den unikke rabatkode ud til deres omgangskreds.

Det er win / win for alle.

Slutbrugeren får 5% eller 10% rabat, mellemledet som sender den unikke pdf med kode ud deltager i lodtrækningen om en bærbar og vi får forhåbentlig flere kunder i butikken.

Hvad siger folk :-) ???

MvH

Søren Viktor

www.cakesandmore.dk 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

det er sgu genialt.

:-) den skal helt sikkert med i min seo bog, tusind tak for tippet.

Fra Hadsten
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Cakesandmore Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager kun 10% i royalty :-)

Bare gas - men godt du kunne lide den.

Burde sku kunne genere noget på ww.cakesandmore.dk

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Jeg er ikke jurist, men du bevæger dig vist på kanten af markedsføringsloven.

Du må hellere lige tjekke forbrugerombudsmandens hjemmeside eller med en advokatven, så du ikke ender i noget hø.

Mvh Troels.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også som Troels siger, lige tjekke op med nogle fagfolk. Det er surt at havne i spam-kategorien (for ikke at nævne dyrt).

MVH

Thomas

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja som de andre siger, så tjek lige med forbrugerOmbydsmanden.

Som jeg ser det, er der måske 2 overtrædelser.

En købsbetinget konkurrence samt belønning for tip en ven.

Der er dog ikke direkte belønner ved tip en ven, da der først skal købes, men den er lige på kanten og måske over.

Men få det lige afklaret med en advokat ol. der har forstand på samme ting. Bøden for spam plejer at ligge på omkring 100kr pr mail - så det kan hurtigt blive dyrt.

Hvis du får prof hjælp til spørgsmålet, så må du meget gerne skrive svaret herinde eller i en PM til mig.

Mvh
Fra Hadsten
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Cakesandmore Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - ja den med købsbetinget havde jeg ikke tænkt på.

Mht. til at spamme - så er det jo i teorien ikke mig der spammer.

Jeg sender den til mine venner og familie - at de så vælger at sende den videre kan jeg jo egentlig ikke holdes til ansvar for - selvom det er en del af konkurrrencen ?? De kan jo bare sige nej.

eller hvad ??

Hvis man nu eksempelvis holder det på Facebook - hvor folk kan skrive det i deres statusopdatering - så burde det eksempelvis ikke være spam ?

Mht. købsbetinget - ja så har i jo nok ret på den måde at folk kan jo kun vinde, hvis deres kontakter køber noget. Må finde på en ekstra ting, som gør man kan deltage uden deres kontakter skal købe.

Mht spamme - kan man ikke nævne at folk "kun" må sende til venner og bekendte ? Man gør sine venner opmærksom på et godt tilbud ?

Hvad siger i ??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)