Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tosset gebyr fra SKAT

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Da vi fik vores første ansatte i starten af året, skulle vi registrere det hos SKAT, for at betale/indberette arbejdsmarkedsbidrag for vores ansatte. Jeg er ikke så meget inde i den del, da det kører igennem en løn-service.

Vi skulle sætte en dato på, hvornår vi startede med at have ansatte, og skrev ved en fejl d. 1-3, i stedet for d. 1-2, da vi regnede med, at det skulle være datoen for den første lønudbetaling. Den faldt dog d. 31-2.

Da SKAT opdagede fejlen, fandt de frem til, at vi skulle betale 800,- kr. i gebyr for at indberette forsent eller forkert. Vi kunne ikke slippe for at betale pengene, selv om vi forsøgte, så vi spurgte så hvordan vi skulle betale. Svaret var at vi skulle vente på at der kom er girokort.

Brevet med girokortet kom i dag, flere måneder efter, og lyder omtrent sådan her:

Gebyr 800,- kr. + gebyr for denne skrivelse 69,- kr.

Det koster simpelthen et gebyr for at betale et gebyr hos SKAT Surprise

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12

Det er til at blive tosset over. Samme med 0 indberetninger - krævet når en selvstændig ikke tager løn og ikke har andre lønninger en måned - eller 0 indberetning af moms og feriepenge kvartalsvis sågar. Hvor mange andre steder skal man indberette når man ikke har noget at indberette for at undgå gebyr?

Hvordan kan de der lovgiver tro at alle iværksættere kan nå at sætte sig ind i de ting - hvorfor kommer der ikke, når man registrerer CVR en besked fra skat om at man skal registrere ansatte senest xxx og hvis ikke man indberetter løn, en autorykker med besked om hvordan man 0 indberetter - og samme med feriepenge

Jeg kan godt forstå man skal sætte sig ind i tingene, men i skat og moms  - feriepenge/ATP burde der være tolerance i forhold til første indberetning og hjælp i form af automatiske rykkere - UDEN gebyr - i første indberetning.

jeg selv er sluppet so far - men det er ikke iværksættervenligt

vh

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:33

Ja vi har faktisk også betalt en regning for en manglende indberetning tidligere. Så vidt jeg husker, var det den allerførste momsperiode, efter vi oprettede firmaet, og hvor vi endnu ikke havde noget at indberette.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja. Jeg havde et bogføringsfirma til at stå for indberetning af blandt andet løn m.m. Det kørte mildelst talt ikke, og jeg endte med at få et girokort på ca. 2500 kr for ca. 3 gebyrer over 3 måneder. Det girokort var første gang jeg hørte fra SKAT i forbindelse med den sag :-). Hvis de blot havde sendt rykkeren for det første girokort umiddelbart i forlængelse af den manglende indberetning ,kunne jeg have opdaget og rettet fejlen så jeg undgik manglende indberetninger for de næste 2 måneder. Men nææ :-)! 

Der var en eller anden klagemulighed, men de endte med at give SKAT ret. Jeg betalte, og skrev en mail at jeg godt kunne forstår de var blevet offentlige ansatte, for de havde slet ingen forretningsnæse. Hvis jeg var dem, så havde jeg minimum trukket den i 2 år. Med lidt held kunne de havde sendt en regning på 800 kr x 24 + renter til mig :-).

Nå det er hvad der kan ske :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det var godt nok hurtigt den nye regering fik sat gebyr på gebyrerne Surprise

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:36

Noget helt andet er de skyhøje gebyrer som de tillader sig at tage, mindst 250,-

Vi andre er blevet pålagt lovmæssigt kun at måtte tage 100,-

Jeg har iøvrigt selv kæmpet en kamp om noget restskat på over 20.000,- for indkomståret 2007, med nogle af de arrogante aber, der er ansat i skat.

Det var vedrørende kørselsfradrag samt at man under kommunesammelægningen have lagt en andens person biindtægt til min indtægt, og den vill man have jeg skulle betale skatten af !!!

Efter en del tovtrækkeri faldt sagen ud til min fordel, men igen undrede man sig hver gang man fik en skrivelse fra dem og man så deres gebyrer som er helt ude i hampen.

Frank

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Samme med 0 indberetninger

0-indberetninger har nu sin berettigelse om du vil det eller ej. Dels skriver du under på at omsætningen virkelig er 0 og dels er det vel eneste mulighed for at adskille fra forglemmelser.

Det er min opfattelse at Nikaloj har været uheldigt. Afhængig af hvem han har talt med i SKAT og evt. hvor meget han har beklaget - så kunne gebyret lige så godt være slettet.

/Henrik

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 08:54

Problemet er bare at det ikke må afhænge af hvem man snakker med og hvor meget man beklager -der skal være lige regler for alle.

Når det er sagt ville det klæde Skat at indføre lidt elastik og overbærenhed overfor typiske begynderfejl.

At de sætter gebyr på gebyret er jo direkte latterligt,men Brian Mansfeldt, skatteministeren hedder altså stadig Peter;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11

Majbritt Jacobsen:
Problemet er bare at det ikke må afhænge af hvem man snakker med og hvor meget man beklager -der skal være lige regler for alle.

Det er lige præcis her tråden knækker og ligheden for loven ikke gælder. Jeg har været på begge sider af skrivebordet - og ja i et eller andet omfang betyder personer og relationer en del for udfaldet af et møde med SKAT.

Det er bl.a. også derfor jeg ofte anbefaler at gøre brug af professionelle rådgivere hvis man har en sag kørede ved SKAT. De kan netop qua deres viden kombineret med deres personlige relationer opnå nogle løsninger, som kan være svært for "almindelige dødlige".....

Sådan bør det ikke være, men sådan er det desværre...

/Henrik

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 09:57

Brian...Nu var de gebyrer der også under den blå regering ;-) 

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)