Jeg har ikke haft noget script på siden til at tjekke for døde links eller noget.
Jeg opdatere den med nye film dagligt, kan det have noget at sige..?
Jeg tænker her på om google straffer den fordi at jeg udvider siden for hurtigt eller noget? Siden er nemlig stadig under en måned gammel.
Jeg har også slået velgørenheds links fra, så det burde heller ikke være det.
For god ordensskyld smider jeg lige et link til den side der er tale om, så nye deltagere i debatten ikke behøver lede efter linket: http://www.gode-film.dk/
Jeg har ikke haft noget script på siden til at tjekke for døde links eller noget.
Jeg opdatere den med nye film dagligt, kan det have noget at sige..?
Jeg tænker her på om google straffer den fordi at jeg udvider siden for hurtigt eller noget? Siden er nemlig stadig under en måned gammel.
Jeg har også slået velgørenheds links fra, så det burde heller ikke være det.
For god ordensskyld smider jeg lige et link til den side der er tale om, så nye deltagere i debatten ikke behøver lede efter linket: http://www.gode-film.dk/
Ingen af de ting du nævner burde have indflydelse (udover velgørenhedslinksne/PSAer)....det er fortsat tålmodigheden...
Erik Hamre:
Er du helt sikker på der ikke er nogen venner eller familie der lige ville gøre dig en tjeneste i god mening?
9/10 gange hvor nogen ikke får penge for klik er det af denne grund.
Ja, men Google lukker kontoen hvis der over flere dage er ugyldige kliks...
skal den der klikker videre ikke købe noget , derved kan det godt være du har bare været lidt heldig i starten, at det gav lidt penge ved meget få klik
Nej, AdSense er CPC- (cost per click)-baseret, ikke CPA (Cost Per Acquisition).
Hvis vi nu antager at det er ugyldige klik, hvis der er en eller enden bot der klikker rundt eller noget og kontoen så bliver lukket.
Hvordan ser jeg så at kontoen er lukket? jeg kan jo stadig logge inde på min konto osv. får man ikke besked om det eller er det noget man bare skal gætte sig frem til?
Nej, AdSense er CPC- (cost per click)-baseret, ikke CPA (Cost Per Acquisition).
...rigtigt, men ikke helt. Hvis dine kliks ikke konverterer bliver du betalt meget, meget lidt - hvis ikke intet. Klikpriser er en væsentlig faktor i adsense og de styres i høj grad af konvertering.
Mikkel Schmidt:
Hvis vi nu antager at det er ugyldige klik, hvis der er en eller enden bot der klikker rundt eller noget og kontoen så bliver lukket.
Hvordan ser jeg så at kontoen er lukket? jeg kan jo stadig logge inde på min konto osv. får man ikke besked om det eller er det noget man bare skal gætte sig frem til?
Du får en e-mail (med en begrundelse - hvis du er heldig, ellers uden begrundelse - for hvorfor kontoen er lukket). Du kan ikke længere logge ind på kontoen og Google har ikke pligt til at betale dig eventuelle optjente beløb forud for lukkelsen. Du er ikke tvivl, når kontoen er lukket.
Hvis ens konto blev lukket ved ulovlige kliks af tredje part, så kunne man jo netop blot klikke på sin konkurrents links i fx. en uge, og derved afskære vedkommende indtjening.
Det tror jeg altså ikke de gør - derimod kan de vel IP blokke, så den ip adresse bruger ikke giver intjening ved klik på netværket.
Hvis ens konto blev lukket ved ulovlige kliks af tredje part, så kunne man jo netop blot klikke på sin konkurrents links i fx. en uge, og derved afskære vedkommende indtjening.
Det tror jeg altså ikke de gør - derimod kan de vel IP blokke, så den ip adresse bruger ikke giver intjening ved klik på netværket.
Så tro om igen. Fænomenet hedder en "click bomb" og har længe været et problem. Du kan selv google ordet eller kigge her eller her. Eller i googles eget hjælpeforum her.
Så tro om igen. Fænomenet hedder en "click bomb" og har længe været et problem. Du kan selv google ordet eller kigge her eller her. Eller i googles eget hjælpeforum her.
/JG
Jeg havde for et par måneder siden en som trykkede 40x på adsense reklamer på www.plantedebat.dk i løbet af en times tid - lidt senere på dagen blev noget af indtjeningen nedjusteret. De efterfølgende uger var der ligeledes overnormalt flere kliks til 0,-, men intet skete yderligere.
Men ok, hvis de banner folk for en konkurrents misbrug, så er det ikke nemt.. så blev jeg lidt klogere :)
Men nu er der jo flere måder hvorpå man kan beskytte sig mod click bombs (hvis man vel og mærke tjekker sin adsense konto dagligt) - se før-postede links.