Hejsa Jeg er lige nystartet iværksætter og får indtil videre supplerende dagpenge fra A-kassen. Mit ønske er at blive helt fri - og helt selvstændig. Jeg er imidlertid 35 og har ingen børn, men vil så gerne opleve det inden det bliver for sent. Hvis jeg bliver helt selvstændig og gravid - er der så en måde jeg kan forsikre mig - således at jeg ikke skal ned og leve af det sygedagpengene kan give (max 14.800 før skat)? Håber der er nogen der ved noget, for det er noget der holder mig vågen om natten... Med venlig hilsen Grafisken.. |
Hejsa.
Jeg mener ikke at der er nogen form forsikring som du kan tegne for ikke at komme der ned i løn. Så skal du undersøge om de forsikringer der var fremme for ikke så lang tid siden med at man kunne forsikre sig mod arbejdsløshed. Men jeg tror at det er den sure vej at komme med i en fagforening eller a-kasse og når det glædelige så sker så ryger du ned på dagpenge.
Men skulle du have gang i den så er der jo den mulighed at du udbetaler løn til dig selv under barsel..
Held og lykke med projektet