jeg skal bruge et script til en base som jeg skal lave. Jeg vil nemlig lave en hjemmeside, hvor man kan gå ind og oprette sig som bruger, få sin profil sat op og lave et portfolie af hvad man laver og kan lave.
Du finder noget ikke noget "script" der kan klare det.
Du kan måske have helt med, at bruge forskellige gratis scripts til f.eks. "Opret profil" og andet, men det du søger er noget mere omfattende end bare et script.
Er det muligt på drupal hvor man det er en brugervenlig hjemmeside, hvor man kan oprette en bruger, logge ind, få sin egen profil, og sætte sit portfolie ind?
Men hvad vil det så kote at få en hjemmeside designer til at lave det?
Er det muligt på drupal hvor man det er en brugervenlig hjemmeside, hvor man kan oprette en bruger, logge ind, få sin egen profil, og sætte sit portfolie ind?
Men hvad vil det så kote at få en hjemmeside designer til at lave det?
Ja, det er muligt. Brugervenligheden afgøres mest af dit design. Jeg er overbevist om at de fleste store CMS-systemer kan gøre det, med de rigtige plugins.
Hvad det lige koster at få lavet afgøres meget af hvor meget du kan selv og hvilket system det skal laves i. Hvis du selv har roddet lidt med PHP kan du prøve at snuse lidt til Drupal selv. Ellers er der jo Joomla. Det er temmelig lige til at gå til.
kender du navne til plugins? jeg vil gerne have siden op at køre hurtigts muligt?
Hvad ville du anbefale. Drupal, wordpress eller Joomla, hvis jeg skal starte sådan et projekt?
Hvis du vælger Drupal mener jeg umiddelbart ikke du behøver er plugin. Mener det er standard i den nyeste udgave. Mht. Joomla, så er det et godt stykke tid siden jeg har brugt det, så kan faktisk ikke svare dig. Brug et par timer på at læse det her igennem, så lærer du om ikke andet lidt om CMS-systemer ;)
Wordpress ville jeg aldrig selv bruge. Det er virkelig godt til websites centreret omkring en blog, men ikke til medlemssider som du snakker om.
Du kan formentlig også finde et datingsite script af en art, men det er formentlig ikke så let at tilpasse, som hvis du vælger et klassisk CMS.