Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorborg: "Ta'' Sverige tilsidst"

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-04-2007 23:57:33 Forfatter: Andyman
Dato: 13-04-2007 19:59:14
Forfatter: Martin Thorborg ...
Min erfaring gennem de sidste 10 år er, at Svenskerne er mere besværlige end mange andre folkefærd.

Ok. Jeg har bare stadig ikke helt forstået hvad der generelt gør svenskerne besværlige. Er de generelt dårlige til at betale? Er forsendelse dyr? Er de for gode til at reklamere?

Hvis man skal til at lave kontorer, lave samarbejder, lave firma eller hvad ved jeg, så er de lige besværlige og firkantede som tyskerne, men bare på et meget mindre marked.
Rent e-handelsmæssigt finder jeg dem også mere besværlige end så mange andre. Man skal virkelig lave et 100% svensk site før de køber noget særligt og det kan man bedre undlade i f.eks. Holland hvor de ikke har noget imod danskere.

Dbh Martin
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:34

Tak til Andyman og alle jer der tog jeres tid til at diskutere
Martins kommentar.

Vi er taknemmelige for alle jeres kommentar og tager det
hele i overvejelse. Men hvis man kan tjene 500 kr i timen i andre lande over
100 kr i serige, så er det en god ide ikke at ignore denne viden.

Men med det
sagt så har vi allerede partnere i både Sverige og Denmark så las os se havd er
først giver pote.

Helle Hobbis

www.netbriller.com
designer brillestel, kvalitet lins, prøv dem online!

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 17:20
Jeg synes i skal droppe den video der afspilles såsnart man åbner jeres side. Hellere lade det være op til den enkelte at afspille den. Alle dem der måske åbner siden på jobbet bliver jo afsløret i websurfing lige med det samme!

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:50
Dato: 14-04-2007 08:12:56 Forfatter: Martin Thorborg
Dato: 13-04-2007 23:57:33 Forfatter: Andyman

Dato: 13-04-2007 19:59:14
Forfatter: Martin Thorborg ...
Min erfaring gennem de sidste 10 år er, at Svenskerne er mere besværlige end mange andre folkefærd.

Ok. Jeg har bare stadig ikke helt forstået hvad der generelt gør svenskerne besværlige. Er de generelt dårlige til at betale? Er forsendelse dyr? Er de for gode til at reklamere?

Rent e-handelsmæssigt finder jeg dem også mere besværlige end så mange andre. Man skal virkelig lave et 100% svensk site før de køber noget særligt og det kan man bedre undlade i f.eks. Holland hvor de ikke har noget imod danskere.

Dbh Martin

Det er jo et helt konkret og "håndtérbart" eksempel som kommer fra dine mange års erfaringer med e-handel - jeg kan ingenlunde bryste mig med erfaringer omkring e-handel med "svensken"; men tror du, Martin, at svaret på de problemstillinger du oplever, ligger i det gamle anstrengte forhold svenskere og danskere har til hinanden "under overfladen"...

Jeg oplever eks. at vi her i Frederikshavn (som jo om nogen by  - bl.a. lever af vore Skandinaviske brødre) har et mere "anstrengt" forhold til svenskerne end eks. nordmænd; svenskerne opleves i høj grad som nogle "nærig-røve" der kun overgåes at tyskerne når det handler om at spytte MINDST muligt i kassen når de er på tur/ferie.

I forhold til min egen branche oplever jeg tilgengæld at Sverige oftest er et af de første lande i Europa der bruges som afsæt; dels grundet et pænt stort befolkningsgrundlag, men også at de er hurtigere til at tage nye produkter/selskaber ind. Men når de øvrige lande så kobles på, så sagter de som regel bagud; de er simpelthen ikke gearet af samme drive som eks. nordmænd.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 18:11
Nu kender jeg ikke meget til e-handel, men alt min erfaring med svenskere i den virkelige verden gennem tiderne har med få undtagelser været at de er bureaukrater, langsomme, overdrevent forsigtige og med ganske lidt drive. Siger ikke at det gælder for alle, men har sjældent oplevet de i andre lande, bortset fra måske Tyskland og de gamle østlande.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:14
Dato: 14-04-2007 18:11:17 Forfatter: Thomas1974 Nu kender jeg ikke meget til e-handel, men alt min erfaring med svenskere i den virkelige verden gennem tiderne har med få undtagelser været at de er bureaukrater, langsomme, overdrevent forsigtige og med ganske lidt drive. Siger ikke at det gælder for alle, men har sjældent oplevet de i andre lande, bortset fra måske Tyskland og de gamle østlande.

Helt enig og det der gør tyskerne "bedre" er at de ikke har mindreværskomplekser over for danskere og at markedet er meget større. Men bortset fra det er det ikke uden grund at Svenskerne bliver kaldt de Scandinaviske tyskere og at danskerne forøvrigt kærligt af Svenskere og Nordmænd bliver kaldet Scandinaviens sydeuropæere pga. vores mere åbne og fandenivoldske natur.

Dbh Martin
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:37
Ok. Tak for info!
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:23
Altså, har I virkelig prøvet at sælge i Sverige, så I kender til det, eller er det bare fordomme?

Jeg har, som Dansker, rejst rundt til mange virksomheder igennem mere end 10 år. Jeg har rejst og solgt i Danmark, Norge og mange andre lande også. Hvor tror I jeg har solgt mest? Sverige, selvfølgelig, for det er ganske let. Jeg har fundet min vej til det, og min virksomhed har i dag det bedste kundeunderlag med de største svenske virksomheder. Det er meget lettere end at kome ind til end danske virksomheder med et produkt, fordi jeg er dansk og taler svensk. 

Sælg noget i Sverige som kunden skal have kursus i og hold kursus i Danmark. Det gi''r kroner og omtale, så man kan spare en del reklameomkostninger.

Mit næste projekt skal ogås være at sælge et produkt fra en dansk virksomhed I SVERIGE. Det kan man tjene godt på.

Gårdejeren

selvstændig, debatør, direktør, m.m.m

men jordnær og ærlig - det er det vigtigste for mig

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:58
Dato: 17-04-2007 19:22:40 Forfatter: Mørkebjerg
Altså, har I virkelig prøvet at sælge i Sverige, så I kender til det, eller er det bare fordomme?

Jeg har, som Dansker, rejst rundt til mange virksomheder igennem mere end 10 år. Jeg har rejst og solgt i Danmark, Norge og mange andre lande også. Hvor tror I jeg har solgt mest? Sverige, selvfølgelig, for det er ganske let. Jeg har fundet min vej til det, og min virksomhed har i dag det bedste kundeunderlag med de største svenske virksomheder. Det er meget lettere end at kome ind til end danske virksomheder med et produkt, fordi jeg er dansk og taler svensk.

Sælg noget i Sverige som kunden skal have kursus i og hold kursus i Danmark. Det gi''r kroner og omtale, så man kan spare en del reklameomkostninger.

Mit næste projekt skal ogås være at sælge et produkt fra en dansk virksomhed I SVERIGE. Det kan man tjene godt på.

Gårdejeren

selvstændig, debatør, direktør, m.m.m

men jordnær og ærlig - det er det vigtigste for mig

Det er dejligt at se at der er nogen der har oplevelser som dig, der er der mange som bestemt ikke har.

Dbh Martin
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:29
Nu kan jeg ikke bryste mig af at have den store erfarring med salg til hverken Norge eller Sverige men anskuet fra min lille osteklokke ville jeg da forvente at vores to skandinaviske nabomarkeder var nemmere at gå til end så mange andre.

Alene det faktum at det juridiske aspekt som købeloven(mv.) gælder for hele skandinavien giver da et lidt nemmere grundlag at starte ud på. Er godt klar over at vi også har lovgivninger der gælder for store dele af EU men ikke destomindre har vi da en god platform i norden. Alenedet nordiske samarbejde samt den tættere relation de nordiske lande i mellem end fx. sydeuropa må da også have en betydning for hvor nemt/svært et "nyt land(marked)" er at gå til?

Er ikke uenig i at svenskerne godt kan være lidt træge(generel erfarring fra arbejdslivet fra pannordisk virksomhed) men ikke desto mindre er der også mange ligheder(trods forskelighederne). Sidstnævnte var vidst lidt selvmodsigende...

-Lucas

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)