Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flash - mac - iphone - status

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg har brug for en "state-of-the-art" melding på dette område;
Jeg har ladet mig fortælle, at flash-animationer/film ikke vises på imac, iPhone, osv. Jeg har selv en HTC og kan derfor ikke teste.
Er det rigtigt?
Jeg har også hørt, at man derimod kan downloade en app og fint få vist alt i flash på sin iPhone. Er det rigtigt ?
Endelig har jeg hørt, at søgerobotterne skulle være blevet bedre til at læse tekst i flash-filer. Hvad er status her?
Jeg ser frem med store øjne og ører til svar fra nogle eksperter på området.
Bedste hilsner Trine
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Status er, lad være med at bruge flash hvis du vil noget med en hjemmesidenettet. brug i stedet jQuery hvor du rent faktisk kan rigtig mange ting, animere på mange forskellige måder, og endda på en sådan måde at søgemaskiner, iPhone etc kan læse og se det uden problemer.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine,

Flash er "heldigvis" fortid - og HTML5 er fremtid.
Både SEO og bruger oplevelsen på en hjemmeside forringes af flash.

(Men det er selvfølgelig bare min mening ;)

/ Brian

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan downloade en ordentlig browser til din Ipad, Iphone som kan vise flash. Men hvis din målgruppe er MAC bruger så ville jeg ikke benytte flash på min webside.

Om google kan indexsere flash så ved jeg det ikke. Men de kloge "SEO" gutter siger man skal holde sig fra Flash. Jeg mener personligt ikke at man skal bruge flash til et helt website. Men jeg mener godt man kan bruge flash komponenter på sin side. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot for at bekræfte.. De to andre har sagt alt hvad der er at sige i den debat :)

Flash er fuldstændig udgået fra seriøs webudvikling - og HTML5 + javascript, er helt klart afløseren..

Skal man bruge 3. parts produkter, så skal det være på sammevis som NemId, hvor bankerne i DK, bruger Java - men selv det er også ved at være en død sild.. Jeg bor personligt i Sverige, og her har man i bankerne, meget nemmere løsningere, ala PayPal - for at det kan kører på alle enheder.

:-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine

Jeg har tilladt mig at flytte din tråd. Den kan jo ikke siges at handle om søgemaskineoptimering (ret meget).

Søgerobotterne har kunnet læse tekst i Flash filer i nogle år efterhånden, men det gør ikke Flash mindre katastrofalt i forhold til SEO end før. Der er jo stadig ikke unikke URLs til hver enkelt "side" på et Flash baseret site.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine,

Om Flash er den rigtige løsning kommer helt an på, hvad dit produkt er.

HTML 5 er et alternativ, men ikke et godt et af slagsen. HTML 5 har en masse børnefejl og er meget begrænset i forhold til Flash. Flash taler sammen med langt de fleste teknologier og sprog. Det er ikke uden grund, at Google Analytics er Flash baseret.

Med hensyn til App´s så har Apple indgået en aftale med Adobe om at åbne for teknologien, hvilket til dels allerede er sket. Hvis du skal udvikle en iPhone App ville jeg vente med at benytte Flash, selvom der allerede er åbnet for denne del af Flash-iPhone kommunikationen.

Når det kommer til SEO, så er det noget vås, at Flash sider ikke kan optimeres. Et af de hårdeste søgeord er "reklamebureau". En hurtig søgning på dette ord vil give dig andco.dk som sjovt nok er bygget på Flash. Den korte version er, at Google i samarbejde med Adobe lancverede en robot i der læser SWF filen og indexere ud fra de tekster der er i den fil. Hvis man bygger sin side rigtigt op (XML eller database) kan man sagtens arbejde med H1, H2 osv. Det giver dig samme muligheder og værktøjer, som hvis du havde en almindelig HTML/PHP/ASP side. Det er klart, at hvis man har en 100% Flash side, så bør man have et HTML/PHP/ASP alternativ, hvis du skulle være så uheldig at få besøg af de 0,2 % af jordens befolkning, som ikke har en Flash-Player installeret.

HTML 5 er ikke ved at overtage Flash. Adobe arbejder hele tiden på nye tiltag for at forbedre Flash. Senest har de lanceret MoleHill, som gør 3D udvikling muligt i Flash.


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt i orden, min telefon kunne ikke vise alle kategorierne, da jeg oprettede spørgsmålet :(
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Hej Trine

Jeg har tilladt mig at flytte din tråd. Den kan jo ikke siges at handle om søgemaskineoptimering (ret meget).

Søgerobotterne har kunnet læse tekst i Flash filer i nogle år efterhånden, men det gør ikke Flash mindre katastrofalt i forhold til SEO end før. Der er jo stadig ikke unikke URLs til hver enkelt "side" på et Flash baseret site.

Tillad mig lige at rette det. Det er muligt i Flash. Alle seriøse udviklere tager højde for det og laver en unik og individuel URL til en Flash side.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Tillad mig lige at rette det. Det er muligt i Flash. Alle seriøse udviklere tager højde for det og laver en unik og individuel URL til en Flash side.

Det er sandt. der er desværre bare langt mellem seriøse udviklere så. Og med iPhone og iPads i stærk fremmarch er det nok alligevel ikke en god ide at lave et site, der er baseret på Flash.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)