Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil flytte til USA efter endt uddannelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Når jeg om et års tid er færdig med min bachelor i design, vil jeg gerne flytte til USA og læse videre, og samtidig drive virksomhed derovre. Jeg vil helt specifikt gerne til San Fransisco og bo.

Er der nogen som kan fortælle lidt om egne oplevelser med at drive virksomhed i USA og om der er ting jeg skal tage i betragtning som måske ikke lige står "i bogen?"... Derudover ville jeg rigtig gerne vide om der er nogen sites, hvor jeg kan læse alt det praktiske om at bo og drive virksomhed i USA...

På forhånd tak for hjælpen...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51

Hejsa,

Da jeg gik på Multimediedesignuddannelsen i Aalborg, fik jeg og tog muligheden i at komme ud i praktik hos HootSuite i Vancouver - Canada.

Jeg havde i første omgang overvejet USA og havde drøm om at starte på Full Sail University hvor jeg skulle læse webdesign og herefter få arbejde. Og derudover skal du være klar over, det er sindsygt dyrt at komme på skole i USA.

På grund af arbejdstilladelsen og visum, er det - så vidt jeg har forstået næsten umuligt at komme direkte ind i USA - såvidt jeg kunne forstå på min lære, der oprindeligt er født i Canada og som ved alt hvad der har med visum og arbejdstilladelse at gøre i både Canada og USA.

På den baggrund besluttede jeg i stedet for at tage et praktikophold på 2 måneder, og herved få meridt til eventuelle fremtidige planer om at komme til enten USA eller Canada igen.

De to måneder jeg havde i Vancouver, har været så fede at opleve.
For det første kommer du over i en virksomhed, du ikke har kendsskab til overhovedet, og skal finde ud af at tilpasse dig deres system (Hvilket var overraskende nemt og hurtigt for mig)

Derudover lære man hvordan de arbejder derovre, tilpasser sig fra dag til dag, og nu i det her tilfælde lærte jeg hvordan et lov-budget firma kunne administrere 50 medarbejdere samt 10 praktikanter.

Da jeg startede derovre i februar 2011, havde HootSuite lige rundet 1 mio. brugere på internationalt plan, og i juli da jeg snakkede med CEO, havde de rundet 2 mio.

Jeg fik endvidere lov til at opleve krisen i Egypten samt Japan (Hvilket er Canadas største samarbejdspartner i både import/eksport), hvordan den påvirkede sociale medier, samt hvordan de dragede "fordel" i de negative situationer de to lande gennemgik..

Eksempelvis var al medie-dækning lukket i 36 i Egypten, bl.a. fordi Facebook, Youtube og Twitter blev lukket af regeringen. HootSuite var de eneste der var åben, og heraf gik al medie og nyhedsopdatering igennem der.

Under jordskælvet i Japan, blev alle sociale medie nedbrudt pågrund af overbelastning, og i 72 timer oplevede vi en kæmpe pil op i bruger antal på HootSuite.

Det var nogle mærkelige situationer, hvordan man kunne udnytte noget negativt og drage fordel af dette. Og samtidig nået der personligt har givet mig ubeskrivelig erfaring.

Ønsker du uddybelse, eller er der andet jeg kan hjælpe dig med, skal du være velkommen til at kontakte mig på nedenstående oplysninger.

PS: Jeg mener jeg hørte derovre, at det er SÅ meget billigere at etablere virksomhed i Canada i forhold til USA. Men hold mig ikke på ordet.

Jeg håber du kan bruge min erfaring. Hav en fortsat god søndag, og held og lykke. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:21

Ikke sært du gerne vil til San Francisco. Vi har venner i SF som driver egen grafisk/branding i Down Town SF.

Jeg kan fortælle at de egentligt kun er 2 mand ansat og har fået pæne kontrakter med både små og store multinationale virksomheder og medie selskaber....

Det skal så siges de er brand dygtige og har studeret i Holland m.m. og har en meget uamerikansk tilgang til mange ting ikke alle, men mange...

De kom selv igang, ved at bruge meget tid som freelancere hver for sig og skrabe mange erfaringer til sig og så har de brugt meget tid på pro bono arbejde for at få et navn og møde de rigtige folk ved de arrangementer. Nu kører det rigtig godt og deres succes kommer bl.a. ved en hel del outsourcing af opgaver som programmering, det kreative laver de selvfølgelig selv.

Som jeg husker det skal du holde ørene ret stive med hensyn til at læse og drive virksomhed, men jeg ved ikke om der er ordninger, hvor du kan freelance og på den måde få et netværk og gøde jorden.... jeg vil tro den skole du søger ind på ved noget om emnet helt specifikt... der ville jeg starte...

Husk lige at SF er dyr at leve og bo i, og der er et hav af arbejdeløse kreative folk i SF som arbejder som tjenere og alt muligt for at få tingene til at hænge sammen.... Det er stedet, det er muligt, men der skal knokles for det.....

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12896
Skrevet kl. 13:49
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:44
Hey,

Jeg bor i San Francisco South Bay (Silicon Valley). Du er velkommen til at smide mig en besked - måske kan jeg svare på et par spørgsmål.

Kig på www.innovationcenterdenmark.dk - de hjælper danske virksomheder igang her i området, og har en masse gode services at tilbyde.

Mvh Carsten
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)