Der har længe manglet et sted, hvor man kunne sammenligne regnskabsprogrammer, og det er nu sat i værk, vi starter med otte, og der kommer flere til hele tiden.
Jeg er meget spændt på at høre: Hvad synes I om det? Hvis I oplever alvorlige problemer, skal jeg gerne nå at have dem rettet ved hjælp af programmøren inden onsdag, som er "officiel åbningsdag".
Skulle jeg være så heldig, at nogle af jer både har en mening om sitet og også ved noget om regnskabsprogrammer, så stem endelig på både dem I elsker og dem I hader.
Jeg synes, at det er en rigtig fin side du har fået lavet.
En ting mener jeg dog mangler: Du skriver ikke (jeg kan i hvert fald ikke finde det) noget om hvilke styresystemer programmerne virker med. Umiddelbart virker det som om alle programmerne er til windows-maskiner. Som mac-bruger kan jeg ikke rigtig bruge det til noget, men værre er, at jeg ikke umiddelbart kan se om de findes til mac eller ej. Jeg risikerer altså at spilde min tid, med at læse om alle programmerne for så bagefter at finde ud af at de kun virker under windows. Hvis det stod der fra starten kunne jeg lade være med at undersøge dem nærmere.
I øvrigt er udvalget at regnskabsprogrammer til mac meget lille, så du kunne hurtigt lave en praktisk taget komplet liste.
Jeg kan fx. nævne: - Kaphorn (ren mac OS X) - Aslan (platform uafhængigt)
Hvis du ikke vil gå ind på fx. programmer til mac og linux etc. forstår jeg det godt, men det ville så være en god ide at skrive det.
En anden ting er, at du har et billede til et af programmerne hvor der står, at du ikke må bruge logoet. Det synes jeg virker lidt unødvendigt. Det burde kunne laves smartere.
Det var mine kommentarer.
Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk
Jeg syndes godt om siden, holder mig dog langt fra regnskab men syndes det er flot og overskueligt og noget man tit mangler når man skal kaste sig ud i den jungel det nu er at finde programmer...
men hvis jeg nu skulle finde et regnskabs program kunne jeg godt tænke mig at vide: — Om det virker til mac (os x) eller det kun kan køre på windows — Linket til gratis prøveversion — Samt hvad programmet indholder/kan om det bare er til et ganske simpelt regnskab eller det er mere advanceret med lagerstatus, produktkatagorier osv...
Jeg vil iværksætte noget med styresystemer herunder tydeliggøre om programmet kan bruges med Mac og Linux, det kommer nok til at tage et par dage, men det kommer. Tilsvarende med om det er en lokal installation eller webbaseret. Det er to ret lette punkter, og når de bliver nævnt så hurtigt, så er det jo fordi, I har ret.
Med hensyn til regnskabsprogrammer til Mac er det rigtigt, at der ikke er så mange, men alle de, som er planformsuafhængige, fordi man kan bruge en hvilken-som-helst browser er jo også en mulighed. Så der skal nok komme nogle stykker på listen alligevel.
Link til gratis prøveversion er en rigtig god ide - det vil jeg også se at få set på.
Det går så småt op for mig, at jeg skulle have spurgt på et tidligere tidspunkt - men det er jo bare lettest, når der er noget at vise frem.
Håber på endnu flere kommentarer og gode råd, og foreløbig mange tak.
Jeg bruger selv Winfinans og da jeg i sin tid startede brugte jeg noget jeg fik anbefalet. Af den simple grund at der var en som kunne hjælpe mig.
Jeg synes det er en rigtig god ide, men hvis jeg skal være helt ærlig, så mener jeg der mangler rigtig mange informationer, før jeg selv ville binde mig an på et økonomiprogram alene baseret på de info der er på jeres side.
Mht. regnskabsfaciliteter er jeg ikke den stærke bruger. Da jeg er konsulent og sælger timer, bruger jeg ikke lagerstatistik eller leverandørregister. Der er desuden en masse statistikfunktioner jeg ikke bruger. Så der kan jeg ikke rigtig se hvad der skulle mangle.
Rent teknisk mener jeg også platform er vigtig, men det aller vigtigste for mig da jeg startede var support. Dvs. indgående information om hvilke typer for support der ydes. Har de tlf. har de teknisk hjælp.
En anden meget vigtig ting jeg synes mangler information om er teknikken lidt i forlængelse af det med styresystem. Men jeg tror bedst jeg kan forklare det med et praktisk eksempel.
winfinans small business 2000 kører på en access database. Hvad betyder det for mig? Jo det betyder at hvis man har en windowsmaskin, så har man nok også office - dermed kan winfinans ikke bare køre, men det er muligt selv at lave tilføjelser. Ikke at man nødvendigvis har lyst til det, men det er relativt let at rette. Det kan være hvis man handler med varer som har noget information der er vigtig. Ja så retter man lige i visningen for varer så de info kommer med. Man retter i rapporterne, så når man printer fakturaer ud, kommer de ekstra informationer også med.
At det er en access database betyder at det er filbaseret. Det er en fysisk fil, som man meget let kan tage en kopi af, og dermed har man lige taget backup. Det betyder også at det ikke skalere så godt som hvis det kørte på en sql-server, som jeg ved de lidt større versioner af winfinans gør.
Pointe: jeg synes lidt der mangler information om : hvordan kommer jeg igang og hvordan kommer jeg videre.
Med i gang mener jeg - hvor let er det at oprette kontoplan - osv. osv. Altså hvor let er det at skrive sin første (pæne) faktura og have den bogført. Eller generelt bare noget om brugervenlighed. Er det let at bruge i dagligdagen?
Der er nogle at tingene, men det er meget ja/nej svar. Ikke særligt uddybende.
Med det at komme videre mener jeg - hvad når min virksomhed vokser - hvad når min behov ændrer sig (hvis. jeg f.eks opretter 2 firmaer.. Er der mulighed for sådanne ting.. osv osv)
Hvor let er det at eksportere data ud og ind - hvor let er det at tilgå gamle data?
f.eks. hvis severen i firmaet gik ned og man i nede tiden skulle bruge nogle oplysniger - hvad så?
ved en sql-server skal man installere en ny sql-server og restore databasen. med en access database skal man bare kopiere databasen overpå en workstation med access, og så er man kørende. (ikke at det sidste kan anbefales.)
På jeres kommentar side står der så en hel del god information som manglede i oversigten, men den er meget svær at overskue da det er en lang montom tekst.
Overkskrifter og opdeling ville hjælpe gevaldigt! links fra oversigten til det relevante sted i den uddybende kommentar ville være godt. --- Mht.design synes jeg ikke det er så tydeligt at topbaren er en menu - ved ikke om det er meningen, men ikke noget man lige får øje på. Der kunne godt gøres mere ud af at henvise til de flere programmer som I omtaler. -- Tilsidst jeg ved ikke om man kunne overveje på en eller anden måde at I tilbyder konsulenthjælp til valg af regnskabsprogram? Det virker som om I har gjort jer en masse tanker og ved en masse, eller har I bare læst på bagsiden af boksen :-) -- Min opsummering må være at jeg synes I skulle gøre mere ud af de uddybende kommentarer. Lægge flere på. Gøre det mere overskueligt. Gøre det mere velformuleret og struktureret i sproget. Gøre
Ved punktet "Antal regnskaber inden for samme licens" på forsiden, kan svaret både være 1, uendelig og ja? Den forstår jeg ikke lige :) Hvad med at fjerne Summarum logoet, når du nu ikke må bruge de andre. Så virker det lidt mindre ufuldendt.
Rasmus -> Gav mig lidt at tænke over, jeg vender tilbage.
Tommy -> Antal licenser er nu rettet til 1, flere eller uendelig mange. Ikke ja... Med hensyn til logoer, så regner jeg faktisk med at få de fleste på, som du kan se, har jeg allerede Summa, e-conomic og Stellar, og jeg ved at Winfinans lige er ved at gøre det klar, og jeg regner bestemt også med at Stellar siger ja. Men de vil ikke allesammen arbejde i påsken, for at jeg kan blive færdig til tiden ;-). Jeg håber på, at C5s NEJ til logo er en undtagelse.