Det er næste ikke til at svare konkret på. Jeg går udfra dit mål er at komme i top 3 på de søgeord? For at vurderer om det er realistisk eller ej, så blive man nød til at kigge mere konkret på konkurrenterne. Gør de selv en aktiv SEO indsats, eller er de lidt tilfældigt kommet til deres placering. Man bliver med andre ord, nød til at dykke "ned i det", for at få afklaret hvordan situationen faktisk. Selvom der er få søgninger kan konkurrencen være hård, og omvendt mange søgninger er ikke nødvendigvis lig med hård konkurrence.
Der findes en række forskellige værktøjer, til at hive tal og informationer ud.
For mit vedkommende kan 2500 kr. veksles til ca. 5 timers effektivt arbejde. Da du selv er med på at lave den del af arbejdet med tekster på siden, så er det primært den eksterne del der skal arbejdes med. 5 timers arbejde kan nemt rykke en del. Det er svært lige at give et konkret eksempel på "hvad 5 timers arbejde" kan veksles til, men så vidt jeg huske, så var det nogenlunde den tid, det tog at få min gamle havefræser side (nu solgt) til at ranke i toppen på søgningen "havefræser".
Du kan enten vælge Adwords vejen eller SEO vejen, eller begge dele.
Adwords vejen er nem nok, hvis man kan finde ud af at lave analyser, annoncer og budgetter. Det samme er SEO hvis man ved hvordan man optimerer sider med søgeord og overholder alle de andre spilleregler en hjemmeside skal overholde for at stige til tops.
Men hvis man skal begge dele, så er 2500 masser af penge, da man så kan udnytte synergi effekten.
Der er ikke noget enkelt svar på dit spørgsmål. Som med alle komplicerede tiltag, så er svaret: Det kommer an på...