Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkomst fra firma registreret i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino''er

Jeg håber nogle af jer begavede debattører kan hjælpe mig med mit måske simpelt, måske avanceret spørgsmål.

Jeg opretter indenfor den nærmeste fremtid et selskab i Danmark som skal beskæftige sig med import af materiel til transportsektoren. I den forbindelse vil overvejer jeg muligheden for at stifte et selskab i udlandet som sælger varen videre til mit danske selskab. Det giver mig nogle praktiske fordele men også nogle skattetekniske spørgsmål. Jeg er i første omgang ikke interesseret i at trække et stort overskud ud af firmaet, så dansk skat eller ej er ikke et afgørende spørgsmål for mig i den her sag.

Men bliver det overskud det udenlandske firmaet måtte have ikke beskattet efter udenlandsk selskabsskat hvis ikke jeg personligt for det udbetalt?

Skal mit personlige udbytte angives på min danske selvangivelse eller i det pågældende land efter deres personbeskatning?

Håber nogen af jer kan hjælpe mig med disse kedelige spørgsmål!

På forhånd tak og fortsat god påske
 Mikkel

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 16:12
Den eneste praktiske fordel er vel at du kan lege lidt med transferpricing?

Som udgangspunkt mener jeg at beskatningen skal ske hvor virksomheden reelt drives fra. Rene papirtransaktioner vil næppe heller være acceptable.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:12
Hej

>Men bliver det overskud det udenlandske firmaet måtte have ikke beskattet efter udenlandsk selskabsskat hvis >ikke jeg personligt for det udbetalt?

Ikke altid. Hvis du ingen aktiviteter har i det pågældende land har, vil selskabet højst sandsynligt være skatteplitigtigt til Danmark, da du er bosat her

>Skal mit personlige udbytte angives på min danske selvangivelse eller i det pågældende land efter deres >personbeskatning?

Du skal altid opgive og svare skat af udenlandsk indkomst, om du er skattepligtig til pågældende land, beror på en lang række ting

Håber det gav mening

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)