Jeg skal købe en ny pc til min nye webdesigner. Den skal selvfølgelig kunne køre Photoshop godt og hurtigt, og også have output til to skærme. Jeg har hørt at det skulle betyde meget idag at grafikkortet er hurtigt.
Er der nogle der kan anbefale noget godt? Jeg har kigget lidt på Dells arbejdsstationer, men jeg ved intet om Xeon processorer kontra "Almindelige" processorer.
uanset model, ville jeg vælge kraftigste CPU og mest muligt ram i forhold til budget. Photoshop tager al den ram den kan få fat på og mere til. Sørg for at OS er 64bit så du kan udnytte den ekstra ram.
Jeg har hørt at det skulle betyde meget idag at grafikkortet er hurtigt.
Det har ikke så stor betydning - kortet skal have noget ram for at vise høj opløsning på to skærme, men det med superhurtige grafikkort er enten til spil eller til 3D programmer (og der er der også to kategorier).
Jeg har denne HP Envy 14, som kan køre med 3 skærme. Den kører perfekt på photoshop da jeg selv har det :) Grafikken er i TOP!
Ulempen er, at det er en bærbar og man derfor har begrænsede muligheder for at sætte mere ram i computeren. Der er maks. 8 GB i sådan en HP model, og CPU er "kun" en i5. Til Photoshop ville jeg vælge en stationær PC for at få de bedste udvidelses muligheder.
Har man behovet for en bærbar, så må man gå på kompromis med hvad man får - eller betale rigtig mange penge for den. Med en stationær får man meget mere ra computerkraft for pengene.
Jeg har rigtig god erfaring med at kombinere den nyeste version af photoshop til en mac computer.. Selv den mindste macbook pro (kører uden problemer)... Jeg har flere år kørt PC med photoshop.... Nu har jeg skiftet, og det kører ærlig talt bedre.. Hvis computeren skal stå på et kontor, så vil jeg foreslår en iMac... Det bare fungerer og grafikken inkl. farverne spiller rigtigt godt.
Tak for input. Målet er selvfølgelig at det skal være tåleligt at arbejde med store photoshopfiler til webdesign, og derfor tror jeg klart med mine undersøgelser at der er mest værdi for pengene ved køb af en stationær. Jeg har for eksempel kigget på denne