Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændringer i Elegant Themes

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne ændre "read more" knappen til læs mere...
Er der nogen som ved om det er et billed, eller et andet sted jeg kan ændre den tekst?

/M

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Læs min signatur..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:18

Sprogsettings til WordPress skal stå i wp-config.php.

Denne kode skal ændres fra:
define ('WPLANG', ''); 
til
define ('WPLANG', 'da_DK'); 

Det er dog muligt dette er gjort. Hvis kildekoderne i dine sider siger det er danske sider fremfor engelske, så er det nok gjort. 

For at det skal være på dansk udadtil skal du have sprogfiler i din temafolder.  Og for at siderne skal være på dansk under kontrolpanelet skal der danske sprogfiler til under mappen wp-content/languages/

Det er også muligt du kan rette i temaet (frarådes dog ved standard-temaer), men det kan jeg ikke svare på hvor er uden at have set siden eller koden.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:26

OlsenKbh:

Jeg vil gerne ændre "read more" knappen til læs mere...

Er der nogen som ved om det er et billed, eller et andet sted jeg kan ændre den tekst?

Det kan man jo ikke svare på før man ser din hjemmeside :) 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 19:33

Det kan sagtens ændres, tror jeg nok... Jeg husker ikke helt, hvilken fil, du finder knapperne i, men det finder du hurtigt ud af, hvis du blot søger efter "read more" i filerne i din editor.

Gå til Udseende > Editor og vælg så den fil, du mener, knappen kan ligge i. Måske er det i Style.css...? Skift "Read more" ud med "Læs mere". Husk at du bør lave et child theme, så ændringerne ikke går tabt, når du opdaterer WP.

Måske Anders Helbo herindefra kan hjælpe dig. Han har før hjulpet mig med et lignende problem i Elegant Themes.

God vind med projektet :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:34

At ændre i det som Gita forslår, ændrer på en hel del, men der kan ofte være nogle enkelte steder hvor den ikke får oversat helt alligevel. Og det kan faktisk typisk være " Læs Mere " knapperne.

Du kan bruge programmet Poedit : Lige her er en guide

Det er dog lidt kompliceret, og der kan godt opstå nogle fejl undervejs, men prøv dig frem :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:42

Har nu kigget på en tilfældig ElegantTheme og der bruger de grafik-knapper, men det er jo ikke sikkert det altid er tilfældet.

Grafik-knapper til temaet bør findes her: wp-content/themes/navnetpå-dit-theme/images/

I så fald er det der du skal lave en rettelse ved at lave en ny grafik-knap, men ja, som Peter nævnte er det smartest at lave en Child-theme, så der ikke bliver problemer med opdateringer. Hvis du går i gang med at lave nye sprogfiler som Jimi er inde på, så er det ikke nødvendigt at lave en Child theme. 

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:52

Hey,

jeg har prøvet at kopiere .po og .mo filene ændret i dem, og har opdateret wp-config....
der står stadig read more....

Jeg har kigget på alle billederne, det var mit første gæt, og der kan jeg kun finde baggrunden, det er det her thema http://www.elegantthemes.com/preview/SimplePress/

M

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:56

<

span><a href="http://www.elegantthemes.com/preview/SimplePress/about-2/our-mission-statement/">read more</a></span

>

Ændre "Read More"

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:02

Det er en blank knap der ligger her:

/wp-content/themes/SimplePress/images/readmore-left3.png

Der er tekst udenpå, der har css klassen "readmore".
Det er altså teksten i nogen af .php-filerne der skal ændres (gerne med at oprette en Child theme) eller få lavet sprogfiler, hvis der ikke er det.  

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)