Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hér er problemet med Linkkatalogerne

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:

Okay Kim men hvad er det så indtægtskilden der skal komme på sigt.

Hvad skal sådan en hjemmeside gøre, for at tjene penge, når der er besøgende nok.

Som jeg kan forstå, findes der kun 3 ting som kan få en hjemmeside til at tjene penge, et produkt, eller andres produkter, eller service betaling for et eller andet.

Søren (og jer andre), siden har skam reklamer, de bliver dog ikke vist hvis du går direkte ind på siden, men kommer du fra Google får du vist reklamer. Dette er en kendt teknik, da besøgende fra Google ofte er bedre konverterende på AdSense reklamer.

Han kan tjene på:

  • AdSense (Reklamer igennem Google)
  • Affiliate - Henvise kunder til flyttefirmaer og modtage x antal kr. pr. henvist kunde
  • Sælge hjemmesiden til et flytte firma.
Desuden er der også en række andre fordele ved ikke at have reklamer på, det kan du læse i mit blog indlæg om at droppe reklamerne.

 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Bo Thomsen:
Søren (og jer andre), siden har skam reklamer, de bliver dog ikke vist hvis du går direkte ind på siden, men kommer du fra Google får du vist reklamer. Dette er en kendt teknik, da besøgende fra Google ofte er bedre konverterende på AdSense reklamer.

Den der forstår jeg ikke. Det er meget muligt at det øjensynligt ser ud som om at der konverteres bedre, hvis de besøgende kommer direkte fra Google, men det kan vel næppe være tilfældet?

Det er klart at CTR formentlig vil være mindre, eftersom de som kommer ind direkte ved at skrive adressen, måske ikke er så tilbøjelig til at klikke på reklamerne, men hvis der er NOGEN der klikker, så bliver de jo logisk nok lagt OVENI de kliks siden allerede får fra Google.

Jeg vil hellere tjene mere, med end lav CTR, end tjene mindre med en høj CTR.

For mig at se er det en lose/lose situation. Men det kan være jeg ser forkert på det, og i så fald vil jeg meget gerne vide hvordan, det kan være bedre at skjule reklamerne for de som ikke kommer fra Google, og gå glip af potential indtjening derfra.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Lars Bo Thomsen:
Søren (og jer andre), siden har skam reklamer, de bliver dog ikke vist hvis du går direkte ind på siden, men kommer du fra Google får du vist reklamer. Dette er en kendt teknik, da besøgende fra Google ofte er bedre konverterende på AdSense reklamer.

Den der forstår jeg ikke. Det er meget muligt at det øjensynligt ser ud som om at der konverteres bedre, hvis de besøgende kommer direkte fra Google, men det kan vel næppe være tilfældet?

Det er klart at CTR formentlig vil være mindre, eftersom de som kommer ind direkte ved at skrive adressen, måske ikke er så tilbøjelig til at klikke på reklamerne, men hvis der er NOGEN der klikker, så bliver de jo logisk nok lagt OVENI de kliks siden allerede får fra Google.

Jeg vil hellere tjene mere, med end lav CTR, end tjene mindre med en høj CTR.

For mig at se er det en lose/lose situation. Men det kan være jeg ser forkert på det, og i så fald vil jeg meget gerne vide hvordan, det kan være bedre at skjule reklamerne for de som ikke kommer fra Google, og gå glip af potential indtjening derfra.

Med Venlig Hilsen
Morten

Og for slet ikke at tænke på at det rent faktisk er at cloake, og ulovligt ifølge Google. Så dete r bare et spørgsmål om tid før siden bliver straffet for det. Så det kan ikke anbefales.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

Hvis du læste mit indlæg om at droppe reklamerne, så kan du se, at det blandt andet er en taktik til at få flere indgående links. Det kan også hjælpe på konverteringsraten på tilmeldinger, og han kan bruge pladsen til noget bedre, som f.eks. at annoncere for at man kan tilmelde sig hans oversigt.

Om det er cloaking, tjaeh, hvis man ser helt sort og hvidt på det, så kan man måske godt argumentere for det. Men cloaking handler jo mere om tekst, og om at snyde Google. Google ved jo udemærket godt at der er AdSense på de sider.

Men så skulle Ad rotation o.l. også være cloaking, så den tror jeg ikke holder. Eller hvad siger du Kim?

 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)