Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed men mangler en at starte med

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har længe gået med overvejelser om at starte egen virksomhed, men jeg mangler en at starte op med da jeg ønsker at være minimum 2 således at man kan sparre, motivere og inspirere hinanden.

Jeg er 39 år med snart 20 års erfaring indenfor regnskab, økonomi og controlling. Jeg har siddet i stillinger som regnskabsassistent, business controller, financial controller og regnskabchef.

Er der nogle gode råd til hvordan man finder en "makker" som måske går med de samme drømme som jeg?

Jeg ser frem til gode forslag så jeg kan komme videre med min drøm.

Pft.

Vh. Bo

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Find ud af hvilken type virksomhed du gerne vil starte.

2. Find en person der komplementerer dine kompetencer - hvis du er god til regnskab, men stinker til salg, så find en der har de omvendte kompetencer.

3. Vælg med omhu, for det er svært at gøre om igen (i hvert fald i din første virksomhed). Prøv evt. først at arbejde sammen i et stykke tid inden I stifter virksomheden...så finder i ud af om i kan sammen.

Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Sorry, glemte at oplyse det er indenfor regnskab og økonomistyring.
Muligvis skulle jeg starte op alene og så med tiden se om der kunne være behov for en eller flere.
Jeg sidder Idag i en fuldtidsstilling men har længe drømt om at blive selvstændig. Der findes mange derude som tilbyder dette, men det bør vel ikke stoppe mig?
Bo
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo.

"Nothing happens, unless first a dream", sagde Carl Sandburg, og han har helt ret. Du har drømmen og så langt så godt, det er sådan set det mest essentielle skridt på vejen. Du har tydeligvis også gjort dig nogle tanker om, hvordan du kunne tænke dig at projektet skal forløbe i dagligdagen, ift. at erkende dit behov for en partner i virksomheden.

Jeg vil dog i samme ånd som Peter, opfordre dig til at overveje nøje hvad du kunne tænke dig at beskæftige dig med (hvis du da ikke allerede har gjort det, i så fald fremgår det blot ikke af dit indlæg). Hverken inspirationen eller motivationen banker automatisk på klokken 06.00 hver morgen (eller klokken 22 om aftenen for den sags skyld), partner eller ej. Det er super vigtigt at du beskæftiger dig med noget du brænder for, noget der gør dig glad og giver dig noget værdi personligt - også i knap så gode tider. Det er dér motivationen skal komme fra!

Men fortæl lidt mere om hvad du forestiller dig at lave, evt. indenfor hvilket felt, så er jeg sikker på at du vil have langt mere held til at finde den rette samarbejdspartner og få videre hjælp. Held og lykke med det.

De bedste hilsener

Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Edit: Du nåede så at svare mens jeg skrev ;)

Jeg mener absolut ikke at det bør stoppe dig at der allerede er mange der tilbyder samme service. Det handler blot om at finde en niche, en anderledes vinkel eller en anden måde at skille sig ud fra sine konkurrenter. Jeg er selv ved at starte op i et meget konkurrencepræget marked, men er fuld af gode forhåbninger alligevel.

Start med at tage et grundigt kig på dine konkurrenter. Hvad gør de godt, hvad kunne de gøre bedre? Fokuser på det sidste og find ud af hvordan du kan positionere dig ud fra det. Det kan sagtens lade sig gøre hvis man vil arbejde for det.

Og selvom jeg på ingen måde begår mig indenfor dit felt, så skal du da være velkommen til at skrive til mig, hvis du har brug for lidt sparring eller at få vendt nogle idéer. Os der går rundt med opstartsdrømme har sikkert mange af de samme tanker og udfordringer når det kommer til stykket, selvom forretningsfeltet er forskelligt, og ind i mellem er det rart at have nogle at vende drømme, bekymringer, såvel som mere dagligdags tanker med.

De bedste hilsener

Amaris

Ps: "Spammer" ikke indlæg for sjovs skyld, i stedet for blot at rette i ovenstående. Hver gang jeg trykker på "mere", går siden blot i selvsving og der sker intet. Blot en lille heads-up til Amino Crew, det har været et problem i lang tid efterhånden :)

Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

No worries :-)

Takker for inputs og vi kan absolut godt sparre selvom det ikke er samme område.

HVad er din mail?

Vh. Bo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo.

Kan se at du fandt ud af det selv, inden jeg nåede at læse dette. Og i øvrigt varmt velkommen til Amino. Det er et fantastisk sted, er sikker på at du kan få megen glæde af at være her.

~ Amaris

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

@hillmann:
Sorry, glemte at oplyse det er indenfor regnskab og økonomistyring.
Muligvis skulle jeg starte op alene og så med tiden se om der kunne være behov for en eller flere.
Jeg sidder Idag i en fuldtidsstilling men har længe drømt om at blive selvstændig. Der findes mange derude som tilbyder dette, men det bør vel ikke stoppe mig?
Bo

Hej Bo
Ja der er rigtig mange der laver disse ting derude, men det betyder ikke at der ikke er plads til en til. Jeg arbejder selv tæt sammen med et par stykker, som begge har været selvstændige i 20 års tid. Så der er en del ting der skal tages med i overvejelserne...1. er det drømmen om at blive selvstændig indenfor regnskab eller bare selvstændig generelt? 2. Hvordan...kaster du all in fra starten eller vil du prøve at finde en løsning med kombination af fast og så selvstændig. 3. markedet og hvilke ting du kommer med i forhold til andre. 4. Opmærksom på at du kommer fra fast lønnet job til pludselig at skulle varetage flere kunder, her kan du have en klar ulempe i forhold til andre. Hvorfor vil du gerne være selvstændig :)
Mvh. Martin
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)