Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring - revisor?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.dk

Jeg skal om et lille ½ års tid til at starte mit firma, så jeg er ved at få styr på det hele nu.

Mit næste emne bliver bogføring. Jeg har selv virksomhedsøkonomi på A niveau, men jeg ved ikke om det ville fungere i praksis. Kan selvfølgelig det mest basale, og har da nogle lærebøger at kigge i. Jeg har set nogle links til visse programmer som kan gøre det for en, noget summa og noget e-conomic.
Men er de gode at bruge, og kan de noget som jeg ikke selv ville kunne med VØ A?

Det bliver til en start en enmandsvirksomhed, og da budgettet bliver stramt, vil jeg også høre om det er nødvendigt at bruge en revisor, og hvis ja hvilke opgaver kunne man give til ham, og hvilke kunne jeg selv tage mig af og hvordan?

Nogle erfaringer med samme emne ville være en kanon hjælp!

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan helt sikkert spare noget på revisorregningen ved at holde god orden i dine bilag og selv stå for bogføringen, og så udelukkende bruge revisoren til at hjælpe med opstilling af årsregnskabet.

 

Hvad angår økonomiprogrammer som summa og economic, så er de uundværlige, for det bliver altså for tungt at sidde med et gammeldags papirbogholderi. Når det er sagt, hjælper de dig ikke meget med selve bogføringen. Hvis du ikke kan bogføre i en papirkladde, kan du heller ikke i et it-system. Så lidt grundlæggende debet og kredit skal altså være på plads.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig ! Bogfør selv dine bilag. Opret en kontoplan i samarbejde med en revisor og bogfør alle dine bilag. Du kan gøre dig selv en tjeneste ved at scanne alle papirbilag og navngive dem med dato og bilagsnummer. Jeg navngiver selv bilag efter følgende "formel":

ååååmmdd leverandør.pdf

Hold styr på hvilke dele af bilaget, som er eks. moms og momsdel. Der er nemlig ikke altid 25% moms på alle faktura-linier.

Du KAN principielt bogføre i Excel - og eksportere til en CSV-fil som din revisor kan importere i eks. SummaSummarum eller andre regnskabsprogrammer.

På den måde kan du også altid holde styr på, i hvilken retning økonomien bærer i virksomheden.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)