Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange besøg er acceptablet ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg synes det kunne være interessant at høre hvor mange besøg om dagen, man må forvente at have i en netshop, efter 3,6 og 12 måneder.

Besøgstal er naturligvis relative alt efter markedsføringen, men lad os antage at den er jævn god.

Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:02
Hejsa

Der er nok mange der ved en del mere om dette end jeg, men jeg vil alligevel dele mine erfaringer, så kan folk jo byde ind med kommentarer og deres egne erfaringer. 

For det første så afhænger det 100% af din shop, den skal være bygget godt ift. søgemaskiner og være overskuelig for dine kunder.

Hvis din shop har tilknyttet gratis emner som forum, databaser og andet så får du en hel del gratis trafik hvis din shop ellers er søgeoptimeret godt.

Hvis ikke du har det så kan du jo f.eks gå udfra at hver besøgende koster dig 2-3 kr. (sat ret højt) og så kan du jo selv bestemme hvor mange besøgende du vil have afhængigt af dit markedsføringsbudget.

Hvis din side er en flad salgsside ala min www.monsterbilligt.dk så vil trafikken være næsten 100% afhængig af den trafik du selv genererer gennem forskellig former for markedsføring - venner og bekendte, linkbytte etc etc. Mit bud vil være 100-200 brugere pr. dag, hvis du bruger 1000 kr om måneden og dit site ligner mit.

Når du skal finde udaf hvor mange brugere du ønsker at have (breakeven for markedsføring contra dækningsbidrag) så skal du bruge et par parametre.

1) Hvor mange brugere køber 1 gang de er der inde, f.eks 2%

2) Hvad forventer du de køber for i kr. f.eks 200 kr i snit.

3) hvad er dit db i snit, f.eks 50% = 100 kr.

4) hvad koster det pr. bruger du får besøg af i snit (kombineret google søgninger (organiske) og markedsføringsmæssigt (reklame)) f.eks 3 kr.

i dette eksempel villle en hurtig udregning se sådan her ud:

1000 kr i markedsføring = 333 besøgende (a 3 kr) 

7 af disse besøgende bliver til kunder, som køber for ialt 1400 kr

Dit db var 50% svarende til 700 kr. 

Du taber her 300 kr pr. måned på førstegangskøbende hvis man kigger isoleret på de købte kunder via markedsføring. Den totale udregning er dog mere interessant idet folk jo skal kende dit site før du får noget udaf det. Hvis mit udgangspunkt med 100-200 om dagen ved 1000 kr markedsføring pr. måned holder stik ville regnestykket se sådan ud her:

Besøgende: 150 brugere x 30 dage = 4500 brugere pr. måned

90 salg (2% af 4500)

Omsætning 90x200 (snit salg) = 18000

DB 50% = 9000 kr.

Svarende til 8000 efter markedsføringsomkostninger pr. måned.

Finten er jo så at få justeret de forskellige parametre op billigtst muligt - dvs flest mulige første gangs salg, retur salg, billigst mulig markedsføring uden at komme i kløerne på annoncehajer, højest muligt db og flest mulige organiske besøgende (besøgende der besøger dig uden du gør noget).

Ved ikke om du kan bruge det til noget men det er i hvert fald nogle af de overvejelser og erfaringer jge har gjort mig. Din største udfordring er at skabe besøgende til dit site, men der er 1000 vis af kreative måder..

Det er klart at nogle af dem vil komme igen og så videre, men blot en simpel udregning der kan give dig et prej om hvor meget du skal markedsføre udfra en given gennemsnits pris. Finten er selvfølgelig så at finde nogle billigere annonceringsmåder som konverterer godt (bliver til salg).

Held og lykke med det

Mvh

Johan

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:04
Der er mange andre faktorer end markedsføring, der spiller ind i besøgstal. Webshoppen, der sælger bolchefarve, får ikke så mange besøgende som den, der sælger computerhardware. Børnetøj og DVD-film er også to vidt forskellige brancher med forskellige besøgstal.

Det siger sig selv, at jo større gruppe af mennesker, som er på nettet, og som interesserer sig for din branche, des større besøgstal kan du forvente. Der kan ikke siges noget generelt om webshops.

Derudover er der mange andre incitamenter for at besøge din shop. Hvis der er 100000 at vælge imellem, så får du relativt færre besøgende, end hvis du er den eneste, der tilbyder noget, som en masse mennesker interesserer sig for. Men hvis dine priser er lavest, din side mest interessant, har den bedste opdateringsfrekvens eller i det hele taget skiller sig mere ud end de andre, så får du også relativt flere besøgende.

Alt dette kan du lægge sammen og "beregne" din optimale "besøgskvotient". Det kan jeg også godt gøre for dig - men det bliver som reklamebureau og til timesats. Og det ser ikke ud til at dit spørgsmål er rettet mod at få svaret gennem betalt service :-) Så indtil videre må du leve med de "gæt", som du og vi kan komme med ud fra sparsomme oplysninger og sparsom indsats.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 12:11
Det afhænger altså også lidt af hvad du sælger?

Sælger du supertankere og lastvognstog så er du rimelig godt på vej med 5 om dagen

Sælger du brugskunst og Bodum kaffekander skal du med en rimelig høj konverteringsgrad på en 1-2% op og og have mange besøgende hver dag. Jeg vil mene du minimum skal have et par hundrede besøgende om dagen efter et år.

Dit spørgsmål er lidt for bredt til at jeg kan hjælpe dig (Ved ikke hvad jævn god betyder)- mine erfaringer baseret på et hav af webshops er dog at en "almindelig" webshop med et par hundrede besøgende om dagen giver da overskud - men ikke nok til at leve af det.

Hvis det drejer sig om din www.baston.dk bør du overveje at få lavet noget søgemaskineoptimering da din shop næppe kan trække ret mange besøgende fra søgemaskinerne. Jeg prøvede at søge efter en lille sort glasvase - som du jo har i din butik - denne meget specifikke søgning gav mig desværre ikke din side.

Din shop mangler især det man kalder unikke titler - Google har ca. 490 af dine sider - og alle sider heder "bare" Baston. Se selv her.

Held og lykke med det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Dato: 08-04-2007 12:02:12
Forfatter: Johan ( www.Lysthulen.dk)
Finten er selvfølgelig så at finde nogle billigere annonceringsmåder som konverterer godt (bliver til salg).

Det er utrolig så mange der glemmer den sidste del. I stedet for bare at kører løs med et reklamebudget, der minder om hvad det amerikanske forsvar bruger på våben, så overvej hvordan du hæver antallet af køb per hundrede besøgende. I det omfang vi tager produkter ind i vores katalog over gaveideer på provision, er vi mindst ligeså meget obs på hvor meget vi tror siden kan konvertere som procentsatsen - de dvd''er vi har inde på provision nu er ikke dem med den højeste procentsats, til gengæld er siden så godt bygget at vi tror på en højere konverteringsgrad.
Fidusen er jo også at des flere procent du konvertere, jo mere har du råd til at betale for hver nye besøgende.

Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:47
Helt enig..

" Finten er jo så at få justeret de forskellige parametre op billigtst muligt - dvs flest mulige første gangs salg, retur salg, billigst mulig markedsføring uden at komme i kløerne på annoncehajer, højest muligt db og flest mulige organiske besøgende (besøgende der besøger dig uden du gør noget)."

Tilmeldt 5. Apr 07
Skrevet kl. 23:00
Hej Karsten

Jeg har netop sat min programmør igang med at forbedre sidernes titler. Supert at blive gjort opmærksom på :)

Tusinde tak!

Tilmeldt 5. Apr 07
Skrevet kl. 23:11
Hej alle,

Må nok indse at det var lidt blåøjet at starte denne tråd, med de mangelfulde informationer.

Men jeg har til gengæld, som ny bruger, fundet ud af at der sidder en masse super-kompetente mennesker på amino, som kan svare meget konkret på nogle ting, som for en autodidakt "købmand", kan forekomme aldeles komplicerede:)

Har læst alle svar med forundring over den store indsats der bliver lagt for dagen, når i alle egentlig dødsdømmer tråden/spørgsmålet.

Tak for alle svarene, som jeg har fået rigtig meget ud af.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)