Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printerpapir

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Er der nogen Aminoèr, der handler med printerpapir?

Hvis såfremt, ønskes en pris per palle.

/Peter

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 01:11
Hej Peter,

jeg kan skaffe papir til dig i store mængder, hvis du ønsker det. Men jeg skal lige vide, hvad for en slags:

Laser / inkjet?
Med/uden tryk?
Gramvægt?
Hvidhed?
Med/uden struktur?

Det skal lige siges, at en almindelig pakke kopipapir fra Netto er 80 gram uden struktur og begrænset egnet til inkjet. Skal du have noget semi-lækkert laserprinter-papir, som også er rimeligt i inkjetprintere, så er 90gram eller 100gram 4cc papir et fordelagtigt valg.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:16
Hej Peter!

Til laserprinter......90 g........hvidhed....ved jeg ikke?

Kan se du også laver visitkort......skal bruge nogen både til

PPConsult og Milla-Petit Denmark(min kone)?

Kan du også komme med en pris her?

/Peter

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:17
Hej peter

jeg kunne måske også godt være interesseret i en palle papir, det er til laser print, uden tryk, bare normalt 80 gram papir
kunne du evt sende mig en besked med hvad ca. prisen for sådan noget er?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:29
  Ikke for at være en lyseslukker, men alligevel...

Pas nu på med at have for meget papir liggende for længe. Papir er levende materiale og der bliver altså underligt med tiden hvis det ikke opbevares korrekt. Navnlig i den tid, som vi er på vej ind i nu med høje temperaturer og tør luft, er ikke noget papir kan lide. Hvis det skal opbevares korrekt og ikke slå sig, så bør ligge fladt ved en nogenlunde konstant luftfugtighed.

Hvis I har planer om at købe større mængder papir ind, så køb papir som kommer i pakker a 250/500 ark og som efterfølgende er pakket i kasser a 4/5/6 pakker. Og så lad pakkerne blive liggende i kassen indetil I skal bruge papiret. Jeg har set mange kontorer hvor kontorassistenten troligt har stået og sprættet en hel palle fuld kasser op for så at lægge pakkerne pænt på rad og række på en reol. Det er en dårlig idé. Lad være med at bryde emballagen før papiret skal bruges.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:40
ARGH, Jesper! Du flår mig jo for den eneste kunde jeg har haft i denne måned! :-P

Eller... Jo, Jesper har ret... Køb kun en palle papir, hvis den bliver brugt indenfor en overskuelig fremtid.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 16:44
hehe - i er sku søde mod hinanden :)

Mest af alt er det også fordi jeg gerne vil se hvad der er at spare ved at købe meget papir ind på en gang (er igang med at finde ud af om der er muligheder i at sælge printerpapir til mit kollegie (ca 400 studerende) - så prisen skal helst være under de der 30 kr incl moms, som de sælges for i fakta for 500 ark, er det overhovedet muligt når man fx kun køber en palle?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:08
  Peter for hulen da - Du kan da bare lave et "bundle"-tilbud bestående af x-antal paller papir og et luftfugte-anlæg.... .

Century, hvis det er til kollegiet, så tror jeg faktisk godt det kan betale sig. Lad os nu sige at hver af de 400 elever printer hvad der svarer til en pakke A4-papir hver anden måned (blot et skøn), så vil en elev altså bruge 8,33 ark om dagen. 400 elever vil derved bruge 3332 ark om dagen.

En kasse papir indeholder normalt 5 pakker papir á 500 ark svarende til 2500 ark papir.
Det vil groft sige at der bruges 1½ kasse papir om dagen. Så vidt jeg husker så er der noget med 36 kasser papir på en palle. Altså så vil der blive brugt en palle på 24 dage.

Nu er det så måske ikke alle som bruger en pakke A4-papir på 2 måneder, men helt urealistisk er det nok ikke.

Men lad os nu antage at en gennemsnitlig elev kan få en hel pakke papir til at være et helt år. Hvis det er tilfældet, så vil en palle papir faktisk, på trods af det, være væk på et halvt år. Ergo; Hvis hver elev kan få en pakke papir til at holde i et helt år, så vil der ryge to paller papir om året - bare på 400 elever.

Det er dog fuldstændig urealistiskt at en elev kun bruger 500 ark papir på et år - Jeg vil stadig vove at påstå at en pakke papir holder i max. 2 måneder (jeg kan selv huske hvor meget jeg skrev ud imens jeg studerede).

Det er faktisk et lidt skræmmende regnestykke jeg er kommet frem til, hvis jeg selv skal sige det:
Dit kollegie vil formentenlig brænde noget der ligner en hel palle fuld papir af om måneden - hvis endda det ikke er mere endnu... 
Med så høj en volume behøver I ikke at spekulere så meget på klimatisering, så længe I kun nøjes med at have én palle stående af gangen. (Hvis I har flere paller så begynder der også at dukke nogle brandsikkerhedsmæssige problematikker op).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)