Hej. Håber der er en jurist som kan hjælpe. Jeg har en kunde og konkurrenceklausul ifm. medejerskab i et A/S, som jeg trådte ud af for ca. 1 år siden. I forbindelse med overdragelse af anparter i et APS som jeg ejede med samme partner, fik han mig til at underskrive et dokument hvor jeg fraskrev mig alle økonomiske mellemværender mellem mig og disse to selskaber. Dette gjorde han for at slippe for at udbetale skyldig provision og løn, og det gik jeg med til da jeg var nødt til at afhænde min ejerdel i APS'et på det tidspunkt. Mit spørgsmål er så - gælder min kunde og konkurrenceklausul i det tilfælde for så vidt stadigvæk, og kan det førnævnte dokument forståes således at jeg stadig er bundet i yderligere et år, men uden kompensation? Jeg er med på at jeg har underskrevet noget jeg ikke skulle have gjort, men jeg underskrev jo på noget helt andet og for at "hjælpe" ham. Kan man have en klausul uden kompensation? det giver jo ingen mening i så fald, er jeg jo jordens største tåbe....;-) VH KB |
Der er ikke ET svar - for det er en retslig afgørelse og man skal nærlæse kontrakter.¨
Til din fordel taler, at konkurrence og kunde klausuler virkeligt skal være velbegrundede og i sammenhæng med HELE aftalen, og er den ikke det, så har du god mulighed for at slippe ud
Du kan kontakte en jurist med speciale i emnet - eller chance - det er ikke mange konkurrence klausul eller konkurrence klausul regler, som arbejdsgiver vinder i retten - hvis ikke de er 100% dokumenterede og gennemført i selve ansættelsen - helt ærligt.
vh