Hej Jeg har brug for lidt tips vedr. søgeord på min hjemmeside,der nu har kørt siden aug. 06. www.kids-domain.dk Det er et site med banner annoncer for børnebutikker. Jeg ligger fint på Google når man søger på ''kids-domain''. Men vil jo gerne frem på søgeord som bruges når man ikke kender sidens navn, f.eks. Børnetøj, Børnesko, Legetøj osv. Jeg har fulgt indlæggene på Amino om søgemaskineoptimering, men hvordan får jeg optimeret siderne der stort set kun består af bannere og ingen tekst ? Håber at nogen kan gide mig lidt videre med et par brugbare tips JC |
SEO på sider med banner-annoncer ?
jfc
Men, selv når det er gjort, står du tilbage med et website med en meget høj risikoprofil, så med mindre du helt fundamentalt ændrer dit koncept, så må du leve med en meget høj risiko for at din indsats har en meget kort levetid. En god tommerfingerregel med den type sites er 3-6 uger - det er den tid du har at tjene penge på sådanne sites med trafik fra Google inden de "dør" :) |
Edit: Når man, som jeg, åbner 3-8 faneblade af gangen og derefter læser dem enkeltvis, risikere man at komme med et for sent svar. |
Hej mikkel Tak for dit svar. Det med teksten er selvfølgeligt svært på en side med primært bannere. Var det en løsning at lægge en masse tekst i bunden under bannerne. Selvom de besøgende ikke ser, eller gider læse teksten, kunne den jo godt udfylde missionen overfor søgemaskinerne ? |
jfc
Hej Tommy Du skriver ''minimere antallet af kodelinier''. Mener du at der er steder jeg kan minimere ud fra siden i dag, eller tænker du fremover ? |
jfc
Mikkel, kan du ikke kort uddybe hvad du mener med "meget høj risikoprofil" ? |
Det var nok lidt for generelt, for det ser ganske udmærket ud for din side. Et andet tip kunne være at vælge ét ord for hver side og så koncentrere sig om det - som det er nu skyder du lidt med spredehagl. |
Med risikoprofil mener jeg sandsynligheden for at siden bliver filtreret eller smidt ud af søgemaskinerne - uanset af hvilken årsag iøvrigt. Det der i forsøte onmgang øger risikoprofilen så voldsomt på sådan et site her er, at det simpelt hen ikke er den slags sites søgemaskinerne ønsker at have i deres indeks - og da slet ikke i toppen af søgeresultaterne. Man kan så gøre en hel masse for at forsøge at "kamuflere" sitet, så Google tror det er et "rigtigt" website, af den type de gerne vil have med, men med mindre man gør virkelig meget ud af denne kamuflering vil man stadig stå tilbage med en relativt høj risikoprofil |
Hej Tommy Jeg vil prøve ''kikkertsigtet'' i stedet for spredhaglene. Kunne jeg udnytte mine Alt-tags til dette ? |
jfc
Hej Mikkel Jeg forstår hvad du mener med ''høj risikoprofil'', men er du ikke for barsk i din dom med 3-6 uger? Min side har dog ''overlevet'' i over 8 månder og fået en pageranke på 1/10. Jeg ser mere et problem i at besøgstallet skal holdes oppe ved konstant at anvende Google AdWords, som tapper indtjeningen. Derfor ville en højere placering på søgeord gavne økonomien |
jfc