Hej Allesammen Vi har efterhånden bygget rigtig meget teknik til at crawle sites, hvilket giver os mulighed for at bygge en masse datasæt såsom alle boliger til salg i dk, rejser, biler og hvad man ellers kan hive ud fra alskens hjemmesider. Så vi går og overvejer om der kunne være en forretning i at sælge adgangen til disse data efter at de er struktureret. Men vi er samtidig lidt usikre på hvad der kunne være interessant, så hvis der er nogle ideer herinde til datasæt som i mener der kunne være afsætning i, ville vi meget gerne høre om det. Mvh Niels |
Salg af datasæt - hvilke
- 1
|
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Som jeg har forstået problematikken er det kun på materiale som er beskyttet af copyright. Dvs billeder og tekster hvori der har indgået en kreativ proces. Hvis man er over i tal eller anden form for data som priser, lejligheder osv burde det ikke være et problem. Personligt synes jeg egentlig ikke at det ligger så langt væk fra googles forretningsmodel, dvs samle data og sælge :-) Men jeg forstår udemærket hvorfor du kommer med din indvending Mvh Niels |
Der er mange muligheder, det er nærmest kun om data er tilgængelige på en sådan måde at man kan få fat på dem Jeg prøver lige at skyde fra hoften * Offentlige facebook sider/grupper * boliger til salg * biler til salg * job opslag * statistik på google søgninger * sommerhuse der kan lejes * indlæg i forums med bestemte emner/firmaer * priser på dagligvarer * .. Mvh Niels |