Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med skat?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Ikke for at starte en diskution... Men syntes sku alligevel! Har oplevet meget, men hidtil har skat da været en kæmpe omvej for mig ^^! GO LIBERIAL ALLIANCE!!!

- Når men så skal jeg jo efter de 36k til at .... damn it!

No

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04

Mads:

Rigtigt.

Men tænker bare... Efter egen mening, at se min far som arbejder med to jobs. Hans eget firma og ansat ved sygehus. Han knokler, og knokler! Men han skal alligevel af med nærmest halvdelen i skat af det han tjente på sit eget firma... Han klage dog os hist og pist, men hva dælen! Vi lever jo i et godt samfund :)

Jo men det kan jeg godt fatte - man betaler ganske høj skat når man som din far knokler i to jobs, og det kan absolut diskuteres om det er den rette %

Jeg mener bare, hvis man tjener over 36.000 kr  - så rammer med afhængig af kommune og medlemskab af folkekirke - noget med 35-39% af det der ligger over de 36.000 mener jeg, og det er vel ikke så voldsomt trods alt - og under liberal alliances 40% i alle faldSmile.

vh

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:45

Du går ind på skat.dk med nemID og ind i din forskudsopgørelse, og der angiver du hvad du forventer at tjene på din forskudsopgørelse  (honorar) så får du tilsendt b-skatte kort til betaling

Hej Cookie, har du lyst til at uddybe dette?

Lad os nu sige, at der tjenes 1000,- om måneden. Dette beløber sig til 12.000 årligt, dvs. momsregistrering er ikke nødvendigt, og selve beløbet ligger under grænsen på frikort (vi antager lige for nemhed skyld, at der ikke er anden indkomst). Der vil altså kun skulle svares AM-bidrag af beløbet.

Er det virkelig ikke muligt, at simpelthen bare oplyse indkomsten én gang om året i sin selvangivelse? Det virker meget omstændeligt, at man skal ind og forskudsregistrere og derefter modtage - og betale -  b-skattekort, når der faktisk ikke skal svares regulær skat af indtjeningen.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:30

Hej T-Nielsen,

Vi forskudsregistrere jo alene for at vi ikke skal få skatten når året er gået, men betale den i løbet af året. (træk hver måned)

Så der er ikke noget i vejen for at du kan vente med at opgive din indkomst til selvangivelsen kommer - og så skal der jo betales den fulde skat af beløbet - det kan give problemer hvis man ikke har "gemt" den skattemæssige del af indkomsten - og det er jo egentlig blot derfor vi har forskudsregistreringen.

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56

Mads:
Det er ikke mere en 0-1000 om måneden?

Hvis det ikke er mere end 1.000 om måneden, så kommer du ikke til at betale skat - men du slipper ikke for AM-bidrag.

Så vidt jeg ved, så kræver det vist ikke udarbejdelse af regnskab, hvis du ikke registrerer dig som virksomhed og får et CVR nr. Det kan vel bare selvangives under rubrik 12? Dette er jeg dog ikke sikker på, så her kunne det være rart med en af-/bekræftelse fra de regnskabskyndige :-)

MVH

Thomas

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 11:13

Hej Thomas.

Der skal altid udarbejdes et regnskab.. men i dette tilfælde vil det jo være meget simpelt :)

Mvh Tobias.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45

Tobias:
Der skal altid udarbejdes et regnskab.. men i dette tilfælde vil det jo være meget simpelt :)

Helt enig i, at det vil være meget simpelt - men hvis man som privatperson får affiliateindtægter, så burde kan vel kunne anvende rubrik 12 til den indtægt man har herfra. Det giver så ikke mulighed for fradrag til udgifter, men der kan man så opveje skattefordelen i det kontra det ekstra arbejde med regnskab osv.

MVH

Thomas

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)