Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart a webshop - domæner, webhotel..?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ny her på siden og jeg kunne meget godt bruge lidt vejledning. Jeg står over for at skulle opstarte min første virksomhed, som er en webshop med cykelrelaterede dele (importeret fra Kina). Selve webshoppen regner jeg med skal laves på OsCommerce-basis, men jeg er i tvivl om alt det med domæner, webhoteller og hvad der ellers er..

Jeg skal vel købe et domæne som det allerførste - men hvor? Jeg kan se at der er mange udbydere, men de fleste tilbyder en form for abonnoment med webhotel, men jeg er ikke klar over hvad jeg rent teknisk har behov for.

Hjemmesiden får jeg en IT-kyndig til at opsætte. Den skal som sagt indeholde min webshop, hvor vareudvalget vil være relativ beskedent i starten. Der skal være billeder og tekst på siden - hvor meget plads tror i jeg vil få brug for?

Jeg skal desuden have Dankort-betaling på siden. Jeg går ud fra, at det er billigst at købe dette direkte fra NETS

Ja, det er nok meget basalt det jeg spørger om, men jeg er helt grøn. Håber i kan guide mig i den rigtige retning, så jeg kan få det op at køre. Smile

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 11:51

Hej

Du skal have fat i en betalingsgateway (kan anbefale ePay) også skal du have din shop hostet et sted, derudover skal du have købt domæne.

Hvis jeg var dig ville jeg droppe osCommerce også søge lidt mere mod en Magento shop løsning :-) 

Du kan evt. tilføje min skype:
emilkroer så vil jeg med glæde guide dig igennem junglen af webshop løsninger mv. havde selv samme problem da jeg startede i sin tid :) 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 11:57

Hej Theis

Få din IT-kyndige til at hjælpe dig. Han ved hvilke krav der er til webhotel, DNS-opsætning osv.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 15:17

Emil Kroer:
Hvis jeg var dig ville jeg droppe osCommerce også søge lidt mere mod en Magento shop løsning :-) 

Jeg er enig med Emil i første del af hans anbefaling - nemlig om at fravælge osCommerce.

Vel vidende at jeg om et øjeblik bliver overdænget med rådne æg af de Aminoer, som lever af at sælge osCommerce løsninger, så er det klart mit indtryk, at osCommerce er blandt de e-handelsplatforme, som giver shopejere flest grå hår og dårligst nattesøvn.

Om Magento er det rigtige valg er et spørgsmål om dine behov - og til dels også om smag og behag.

Med den rigtige samarbejdspartner kan en Magento shop blive rigtig god.

Mvh Troels.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 15:23

Jeg har arbejdet en del i osCommerce, og har fået flere grå hår af det... eller måske er det alderen der trykker lidt :)

Tiden er løbet fra osCommerce. Både Magento og Prestashop er langt foran.

Jeg kan hjælpe dig med alt hvad du skal bruge, fra hosting til layout. Hvis det er :)

Tilmeldt 6. Sep 11
Skrevet kl. 17:13

Tak for svarene! Det lyder til at Magento er et bedre bud. Hvordan så med webhotel - hvor meget plads skal jeg regne med at have brug for? (Det ved jeg godt er svært at svare på, men i har sikkert et mere kvalificeret gæt end jeg selv har. )

Fra Horsens
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 17:31

Kan kun sekundere valget Magento hvis det skal være Open Source. Magento er iøvrigt en videreudvikling af OSCommerce. Dog er det en af de mere komplekse platforme rent teknisk set så se dig godt for og sørg for at have nogen på sidelinjen der har forstand på det:-)

Ift. hosting er spiller Magento ikke sammen med en masse discountudbydere - så snak med din udvikler om hvor sitet skal ligge... fyi er der en del udviklere herinde der gør det i Magento. 

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Theis.

Du kan godt starte med domænenavnet. Hvis du ved hvad shoppen skal hedde, kan du tjekke om domænet er ledigt her: https://www.dk-hostmaster.dk/ her kan du også købe domænet. Visse virksomheder, bla. vi hos Confero, gør det dog gerne for dig i forbindelse med opsætning af en shop.

Du skal tage stilling til hvilke kortmuligheder du vil tilbyde dine kunder, her tilbyder E-pay en god oversigt: http://www.epay.dk/epay-payment-solutions/oversigt-betalingsloesninger.asp Vi kan iøvrigt tilbyde dig et produkt med samme muligheder som Business. bare til en langt lavere pris.

Udover en aftale med E-pay el. lignende virksomhed skal du også have en aftale med NETS, hvad de forlanger kan du se her: http://www.nets.eu/da/produkter-og-loesninger/kortindloesning/Pages/default.aspx

Selve shopsystemet afhænger af mange ting. Hvis du aldrig regner med at skulle vise mere end 50 varer, ikke har krav til smart funktionalitet, og bare vil gøre det så billigt som muligt, er Magento måske "overkill".

Om du skal vælge en abonnementsløsning eller gå ud og købe en køreklar shop, afhænger også af ovenstående. Et abonnement gør det billigt her og nu, til gengæld ejer du ikke instalationen. En købt shop kræver flere penge op af lommen nu, til gengæld er det din for tid og evighed. Hvis du regner på det, tror jeg de fleste abonnementer bliver dyrere end at købe, hvis din shop kører i mere end 12-15 måneder.

Du skal også spekulere i hosting. Hvis du køber et abonnement er du nok tvunget til at hoste et bestemt sted. Køber du eks. en Magento-shop, er det vigtigt at den bliver hostet det rigtige sted - dels af hensyn til sikkerhed, dels af hensyn til hvordan den performer.

Vilkårene er nok forskellige, vi binder vores shopkunder til en dedikeret Magentoserver i 12 mdr. - bl.a. for at gøre det lettere for os at udvikle på den, men efter 12 måneder er man fri til at gå et andet sted hen hvis man ønsker det.

Det allervigtigste havde jeg næsten glemt: hvis du skal have en aftale med Nets, skal du bruge et cvr.nr., så hvis ikke du har registreret dig som virksomhed endnu, så brug evt. http://www.virk.dk/ her kan du registrere på få minutter. Det er dog hurtigst hvis du har en Digital Signatur, jeg tror  nemlig ikke de er begyndt med NemId endnu.

Ovenstående blev lidt en lang smøre, men hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at sende mig en PM, du kan også kontakte mig via http://www.confero.dk/ 

Vi sælger selvfølgelig også Magento, vil du vil læse mere om det, så klik her: http://www.confero.dk/magento-webshop.html

God fornøjelse med projektet - mvh Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:52

Hej Theis

Der er mange der lige som dig er i tvivl om hvad de skal vælge ved opstart af en ny Webshop.

En løsning som vores brugere har haft rigtig gode erfaringer med er vores Webshop løsning til 199 Kr./md.

Du får automatisk en gratis e-mail adresse oprettet på webshopdomænet og selvedomænet koster 48 Kr/år for .dk domæner. 

Denne løsning er basseret på Epages Webshop system og er meget intuitiv og nem at sætte op samt at bruge i dagligdagen.

Den langt billigste løsning mht. til betalingsgateway til at starte med er Paypals løsning som er uden månedlige gebyrer men istedet betaler man et transaktionsgebyr på 2-3%.

Denne løsning modtager alle kort og er ganske god med mindre man har et kæmpe antal transaktioner.

Vi tilbyder at hjælpe dig igang med opsætning, betalingsgateway samt basis design i en startpakke til 299 Kr.

Nærmere information:

http://www.tdchosting.dk/standard/software/webshop/sammenlign-pakker/

Lyder ovenstående interessant eller har du brug for råd og vejledning må du endelig smide en besked til mig eller kontakte mig på tha@tdchosting.dk.

Tilmeldt 6. Sep 11
Skrevet kl. 10:36

Hej Lars, tak for udførligt svar! Fedt med noget respons.

Slag på tasken, hvor dyrt vil det være hos jer at få designet webshop, hosting, domænenavn samt betalingsløsning? Jeg vil prøve at danne mig et overblik over hvilken pris jeg kan forvente. Jeg regner med at shoppen skal være simpel, men professionel. Da jeg er på SU skal den meget gerne også være billig (og rentabel!). ;)

Theis

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)