Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DVD salg - en god forretning ???

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Aminoer

Er der nogen der ved om salg af DVD-film er en god forretning (jeg tænker på antallet af solgte DVD-spillefim i form af fysisk salg såvel som online salg om året i Danmark) ???

Hvor finder jeg evt. oplysninger om dette ?

Eller klarer de fleste forbrugere i dag deres køb af spillefilm ved hjælp af downloads fra nettet eller parabol ??? 

Mvh. René

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Jeg synes stadig det virker til, at antallet af film der bliver lejet online er meget lavt. Det bliver sikkert størrer i takt med at bredbåndsforbindelserne bliver større. Pt. kan man hente en almindelig dvd-film på ~30min med en 20mbit forbindelse, men meget længere gider folk nok heller ikke vente.

På onskeseddel.dk "sælger" vi eksempelvis Micktrix og lignende film på provision. Indtil videre har vi solgt for cirka 2.000 kr. film i april måned med en lille håndfuld film aktive i vores liste over gaveideer. Det er selvfølgelig et usandsynlig småt basis at konkludere noget på, men hvis man kan lave en side der ustråler seriøsitet, med et godt udvalg samt fair priser, tror jeg helt sikkert at markedet er her. Det kræver dog virkelig en helhjertet indsats.

Chris Vandborg fra Gucca er semiaktiv herinde, så det kan jo være han vil blande sig... selvom der nok ikke er den store interesse i at skabe konkurrenter.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 23:22
Salg af dvd film i hardkopy per post el. lign er dødt og har ingen fremtid - on demand udlejning og direkte download af film er fremtiden. Hvor købe/leje når du kan hente dirkete på nettet uden ventete tid - og du behøver ikke engang gå ud af døren for at hente/aflevere filmen...

Jeg køber/lejer alrig film i butkiker - køber/lejer og downloader det direkte.  - Hvem gider forresten vente en hel UGE på en dvd film per poist når du per oin demand har den på en time?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34
Da jeg koebte mit tv skete det kl 15:30. Jeg modtog det naeste dag klokken 13:00.
- Hvis man er serioes, saa tager det altsaa ikke laengere at sende en dvd.

Som gaveobjekter tror jeg stadig dvd''er har en fremtid, ligesom der er mange der nyder at eje en dvd. Der har altid eksisteret et lejemarked, men det har ikke betydet at dvd''er ikke kunne saelges.

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 23:43
Ja Tommy - men det var et tv.... Det er helt andet objekt en dvd'er - dvs en film jeg gider ikke vente 1 dag på at kunne se en film, for et tv er det ok det gider jeg godt vente på - men hvis jeg skal se en film så skal den være tilgængelig her-og-nu d.v.s.asap ikke senere. Fordi så kan det hele være ligemeget....

Personlig har jeg aldrig købt film offline (eller i fysisk form online) på de seneste 4-5   år'en da det ikke giver nogen mening da du i online-download/streaming (hvis du købt vs. lejet) har dem på under en times tid. Plus du kan udrette andet i mellemtiden og du har filmen til brug med en gang - speciellt hvis du lejer den ved streaming som SF-Anytime el. f.eks sputnik.
Og hvis du køber en film så er det samme princip -du suger den ned til harddisken og hvis du gider kan du jo brænde den på en fysisk dvd'er.

Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:11
Det kan godt v¿re det er smart, nemt og hurtigt men jeg vil nu hellere have en "rigtig" DVD. Det spiller ikke rigtig nogen rolle om jeg skal vente på den et par dage, eller om jeg skal ned i butikken for at hente den. For mig er det ikke et impulsindk¸b, men noget som jeg har besluttet mig for at k¸be på et eller andet tidspunkt, fordi jeg ved det er en god film.

Måske er det fordi jeg er kr¿sen og kun k¸ber gode (for mig) kvalitetsfilm og ikke har behov for at se en hulens masse ligegyldige B-film. Film som jeg kan tage ned fra hylden efter et års tid og se en gang til....og en gang til...og en gang til, det er det jeg går efter. For mig fungerer det på samme måde som en god bog jeg har stående i bogreolen, eller en musik CD.

Rent statistisk aner jeg ikke hvorden det forholder sig pt, men jeg vil tro der stadig er og mange år fremover vil v¿re et marked for "fysiske" DVD-film. Specielt hvis det handler om kvalitetsfilm. Jeg er ret sikker på at jeg ikke er den eneste der godt kan lide at tage "et eller andet godt" ned fra hylden.

Esben Kalhøj, Letland

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 18:37
Dato: 06-04-2007 17:10:49
Forfatter: EsbenKalhøj
Måske er det fordi jeg er kr¿sen og kun k¸ber gode (for mig) kvalitetsfilm og ikke har behov for at se en hulens masse ligegyldige B-film. Film som jeg kan tage ned fra hylden efter et års tid og se en gang til....og en gang til...og en gang til, det er det jeg går efter. For mig fungerer det på samme måde som en god bog jeg har stående i bogreolen, eller en musik CD.

Msåke er du en af de der dinosaurer?

Sry - men jeg kunne ikke lade være....

Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:10
Dato: 06-04-2007 18:37:11 Forfatter: whatever
Dato: 06-04-2007 17:10:49 Forfatter: EsbenKalhøj

Msåke er du en af de der dinosaurer?

Sry - men jeg kunne ikke lade være....

Næh.....uddød er jeg ikke helt, men lidt er der måske om det....jeg er historieuddannet!

Esben Kalhøj, Letland

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:30
whatever-> Som jeg læser det, så spørger Rene B. om det er en god forretning og ikke om hvad du synes om hvorvidt det er en god forretning eller ej. Det er i øvrigt lidt tamt at basere dine "statistiske fakta" på din egen holdning. Blot fordi du mest er til online download eller mener at det er fremtiden, så har du endnu ikke linket til en kilde, der bekræfter dette. Din holdning er altså ikke nødvendigvis generel - og jeg er lidt bange for at spørger kunne læse den som værende generel. Ret urimeligt, synes jeg.

On topic: Rene, jeg har ikke noget kendskab til om det er en god forretning, men der er da Dvdoo og andre online dvd-butikker, som da vistnok kører ganske fint. Spørgsmålet er blot, hvad din point of difference er - hvor skiller du dig ud? For hvis du skal konkurrere med de eksisterende, så skal du gøre noget, som de ikke gør (eller lade være med at gøre noget, som de gør)

Jeg forestiller mig at du kunne være først med BluRay eller andre smarte nye typer og endda sælge afspillere til disse for at gøre oplevelsen for forbrugere total. Uanset hvad - der er nok hård konkurrence.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:43
Spørgsmålet er blot, hvad din point of difference er - hvor skiller du dig ud? For hvis du skal konkurrere med de eksisterende, så skal du gøre noget, som de ikke gør (eller lade være med at gøre noget, som de gør)

Kan man ikke forestille sig at hvis man gør præcis det samme som de andre på markedet, så kan man opnå en markedsandel der modsvarer dette?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)