Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA, salg til DK, NO, SE og FI

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et rigtigt interessant produkt, som jeg vil importere fra USA og sælge til forhandlere i DK, NO, SE og FI.

Men hvilke regler gælder mht. told/moms, når jeg henter varerne til DK og sælger dem videre til forhandlere i NO, SE og FI ?

Hvilke administrative opgaver vil der være forbundet med det ifht. told/moms ?
Hvor kan jeg finde information på nettet, hvor jeg kan læse nærmere om salg til skandinavien ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58

Da du køber udenfor EU skal du betale moms og evt. told (afhænger af varetype) samt leveringsudgifter udover vareprisen. 

Se evt:   http://www.toldpriser.dk/   for mere information, og ellers kan du på SKATs hjemmeside også læse mere. 

Tilmeldt 16. Mar 06
Skrevet kl. 22:47

Hej Fenris,

Det er jeg med på, men hvordan forholder det sig, når jeg har importeret varen fra USA til DK, og så videresælger den til NO, SE eller FI ? Kommer der så yderligere NO, SE eller FI told oveni ?
Er der nogle regler i NO, SE eller FI om det ? Eller skal jeg i stedet importere varen fra USA og så direkte til det land den skal sælges i ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du vil nok få et bedre svar hos en speditør, men min umiddelbare mening baseret på gammel HA. Jur. studie er at når du først har fortoldet det i DK, er det indenfor EU og eftersom vi som hovedregel har fri bevægelighed for varer og tjenesteydelser indenfor EU burde der ikke være yderligere told til Sverige og Finland. Da Norge står udenfor EU, kan jeg ikke helt afvise om der kan være noget der igen, men told er et tricky spørgsmål, så da jeg ikke kender din varegruppe vil jeg stadig råde dig til at søge rådgivning hos et speditørfirma eller alternativt hos SKAT

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:37

Der er helt sikkert regler i Norge, lidt mindre end DK, men kun lidt Stick out tongue

Jeg ville styre det sådan at jeg købte hele partiet på en gang, men fik sendingen til norge pakket og separat allerede i USA og måske endda sendt direkte til Norge.

Og så brug en Speditør til det hele som har kontor i DK-USA-Norge Det kunne være DSV, Leman, Blue Water, K+N og mange andre

EU har jo en ydre toldmur, og det cirkus er Norge jo ikke med i.... så der kan være helt andre regler told, moms og afgiftsmæssigt.... men som nævnt tag en snak med en speditør du kan arbejde med og sidder på de trafikker...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 09:06

ShopUSA håndterer alle administrative opgaver  forbundet med varer købt i USA!

ShopUSA sender varer for både private og virksomheder der køber varer online i USA. Alle varer som skal vidersendes til Danmark, Sverige eller Norge håndteres på en gang og du skal ikke selv sørge for al papirarbejdet.

Se vores beregner på forsiden af vores hjemmeside, den viser altid den totale pris på fragt, told og moms inden du handler.

Du kan se mere om os på www.ShopUSA.dk , kontakt også gerne vores kundeservice.

Tilmeldt 16. Mar 06
Skrevet kl. 10:42

Det ser ikke lige ud til at ShopUSA er hvad jeg kigger efter....

Fra Nørresundby
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:51

Pakker 0-40 kg fast pris.

Sverige 79.-

Tyskland 79.-

England 129.-

Frankrig 129.-

Spanien 149.-

Norge 169.-

Alle priser er inkl Tracking, forsikring, fuel, Dør til dør...

med andre ord alt inkl afhentet hos dig leveret hos kunde.

www.profragt.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:59

Profragt:
Pakker 0-40 kg fast pris.

Ja se så kan du jo holde styr på det i en fart, alt efter hvon du distribuerer.... Det da en start i hver fald.

Mangler måske lige en info om at Norge er inkl. fortoldning, men det er det nu nok er jo en kurer løsning...

Så der lidt at kalkulere med

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:05

Min fejl fik ikke nævt fortoldning.

Men korrekt antaget norge prisen er inkl fortoldning..

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)