Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flotte fonte! Hvad for én bruger du

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Xpress Design:

Jeg har besluttet af bruge Myarid pro til min hjemmeside,
men står også og skal lave et nyt logo, hvor jeg godt kunne bruge nogle fede skrifttyper at væge imellem. :)

Tak for alle jeres inputs!

Hvis du også skal lave et logo, så er der en del fonte at vælge i mellem her : www.1001freefonts.com/

Jeg kan dog se at du er multimediedesigner, så du kunne eventuelt skabe din helt egen font, som ingen andre har eller bruger :)

Fortsat god weekend.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 14:31

Jeg bruger selv Century Gothic på mine sider...Syntes det er en flot font, men overvejer dog at skife den ud. Dette skyldes at det ikke er en 100% sikker font, altså at den kan læses af alle der ser min side.

resultatet er at min side ser lidt forskellig ud alt efter hvem der ser den og den computer de sidder på.

Derfor er mit råd at vælge en font som vises ens ligemeget hvor gammel din computer/OS/browser er !

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:45

Alexander R. B | Freelance Grafiker:

Xpress Design:

Jeg har besluttet af bruge Myarid pro til min hjemmeside,
men står også og skal lave et nyt logo, hvor jeg godt kunne bruge nogle fede skrifttyper at væge imellem. :)

Tak for alle jeres inputs!

Hvis du også skal lave et logo, så er der en del fonte at vælge i mellem her : www.1001freefonts.com/

Jeg kan dog se at du er multimediedesigner, så du kunne eventuelt skabe din helt egen font, som ingen andre har eller bruger :)

Fortsat god weekend.

Jo det kunne jeg evt., skal nok bare finde et sted at starte, for er ikke så god til at finde på noget, når det er til mig selv :)

Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 14:51

synes ikke lige der er noget der passer :) har prøvet med med lucida grande og century gothic nu..
Skulle måske bare bruge en kedelig tahoma eller calibri :)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:53

Calibri findes kun på Windows (Vista og frem).

Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 14:55

Frederik Skøt:

True. Det er et godt råd med Lucida Grande. Det skal siges, at det er de færreste computere, der har Myriad Pro installeret. Der er alligevel smarte metoder, man kan tage i brug. For eksempel bruger min iPhone affiliate side Myriad Pro i overskrifterne, som jeg har løst med en @fontface i mit stylesheet. På den måde kan alle computere hente fonten fra mit website og se den - selvom den ikke er installeret.

Har tidligere prøvet at bruge @fontface i min css, synes bare ikke det gider virke !! :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:01

Frederik Skøt:

Jeg plejer at bruge Helvetica eller Myriad Pro Semi Bold, men det er måske ikke det mest nyskabende :)

Nej, men det virker - i hvert fald på tryk.Big Smile

Venlig hilsen

Hans

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:57

Ja det er korrekt. Når man skal lave noget til sig selv, så har man problem med at man er alt for selvkritisk, og kan lave tingene hundrede gange om :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)