Vores programmør vurderer, at mm_forum til TYPO3 ikke er på samme niveau, som eksempelvis phpBB eller Vanilla Forums. Valget står nu mellem disse 2 systemer, hvilket skal vi vælge?
Smid gerne links til gode eksempler, hvor et af disse 2 systemer er brugt, eller hjemmesider, hvor mm_forum til TYPO3 er brugt med succes.
mm_forum har helt sikkert ikke de samme funktionaliteter som phpBB (kender ikke det andet), men du kan få mere ud af det end hvad standardopsætningen viser dig. I hvert fald i forhold til design.
Se det f.eks. i funktion her med et fornuftigt design.
Så det kommer vel i virkeligheden an på hvilke krav du har til funktionaliteten af dit forum og om du har brug for om dit forum spiller sammen med din TYPO3 løsning.
Hvis dit forum ikke behøver at være "integreret" i TYPO3, kan du jo sagtens installere et separat forum i f.eks. phpBB.
Jeg har arbejdet med udvikling og vedligeholdelse af et stort phpBB board (25k+ medlemmer og over 1 mio. indlæg) on/off gennem de sidste ca. 4 år, og kan sige at dokumentationen til phpBB mildst talt er mangelfuldt. Det kan derfor være lidt op ad bakke og kræve en masse trial-and-error, når man skal lære systemet. Det vil dog primært være et 'problem' hvis i skal udvikle en masse komponenter selv. Man kan rimelig nemt 'hacke' ændringer ind, hvis det bare er småting.
Når det så er sagt, så er det funktionelt rigtig godt og performer også rigtig fint. Der er også et rimeligt community og 3rd party plugins man kan bruge. Jeg ville selv bruge det igen, hvis jeg skulle starte et board (ikke at jeg skal :)).
Jeg kender ikke Vanilla, men vBulletin kunne også være et bud. Det har jeg også hørt godt om, men har ingen erfaring med det.
FDF bruger mm_forum i deres gruppesystem på leder.FDF.dk - det håber jeg kan give et eksempel på en implementering som måske kan give svar eller gøre dig klogere
Henrik Andersen:
Hvis dit forum ikke behøver at være "integreret" i TYPO3, kan du jo sagtens installere et separat forum i f.eks. phpBB.
Og, hvis du har du et phpBB forum, er der umiddelbart flere som har lavet integration med phpBB til TYPO3, så du kan bruge phpBB brugere til logind på TYPO3 sites