Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er en e-mail spam??

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Men Robinsonlisten kan man købe sig til, ikke?

Det var vores IT-mand, som fortalte mig om den...på et tidspunkt, hvor jeg var i gang med den helt store

markedsføringskampagne for Peter-Revisor (manden min)...

Det er flere år siden...men jeg havde netop fået sendt brev ud til en navngiven person, som havde firma på sin privatadresse...

Og hans kone truede mig med bål og brand...men det blev heldigvis ikke til mere...

Det kan sagtens være, at jeg har fået galt i halsen, at Robinsonlisten kun omhandler erhvervsdrivende...

Men fakta er, sagde vores IT-mand, at jeg faktisk skulle checke med listen...inden jeg sendte noget ud...

Netop for ikke at få en sag på halsen...

David...jeg har skam sendt både halspastiller og Dumle ud til potentielle kunder...om ikke andet så kan man da få sig en godbid...og smide resten ud,

sagde en af modtagerne...men han blev nu alligevel nysgerrig - og ringede op for at høre mere

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 00:20
Offtopic: Milla, måske forveksler jeg dig egentlig med en anden - jeg købte nogle bægre chokolade, som kan smeltes; chokoladefondu - hmm.. Der fik jeg ihvertfald nogle skumnisser med i pakken.

Anyway - det er dejligt at få noget mere med - en god overraskelse :)

Og, any-anyway - så kan man nok i de fleste tilfælde godt tillade sig at sende en email eller ringe op til en potentiel ny samarbejdspartner. Grunden til at loven findes er, at man kan slå ned på dem der gør sådannoget systematisk.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 00:25
Dato: 05-04-2007 00:19:36 Forfatter: davidchristensen

Offtopic: Milla, måske forveksler jeg dig egentlig med en anden - jeg købte nogle bægre chokolade, som kan smeltes; chokoladefondu - hmm.. Der fik jeg ihvertfald nogle skumnisser med i pakken.

Anyway - det er dejligt at få noget mere med - en god overraskelse :)

Og, any-anyway - så kan man nok i de fleste tilfælde godt tillade sig at sende en email eller ringe op til en potentiel ny samarbejdspartner. Grunden til at loven findes er, at man kan slå ned på dem der gør sådannoget systematisk.

Hmm...ja det tror jeg...jeg sælger ikke chokolade...men vi ku' da godt ha' delt

Overraskelsen synes jeg også blev rigtigt godt og positivt modtaget...vi ka' alle ha' brug for sådan et lille frikvarter...

Jeg bruger også mere nu at ringe op til potentielle kunder - og på den vis har jeg fået lov at sende dem et uopfordret tilbud...

Endda til det offentlige...som bad mig gøre det på den måde...

Jeg irriteres også dagligt over de 50-100 spam mails, som ryger i min indbakke hver dag!

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 01:41
Sneglespam er dog stadig lovligt! (

(indtil videre i hvert fald...)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 07:07
Lige et tillægsspørgsmål til debatten:

Hvordan ser reglerne ud i det store udland, jeg er godt klar over de er forskellige fra land til land, men er der mange lande som har nogenlunde samme regler på området som Danmark?
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:12
Så kort sagt: Så snart du kan tjene penge på at du sender dem en mail er det spam, jeg formoder at den gratis service tjener penge på andre måder, enten via reklamer eller via et salg af andre ting på siden?

Dette er en forhastet konklusion. Som det fremstår af nedenstående må du gerne sende en email med henblik på at købe en ydelse. Det er åbenlyst at når man henvender sig vedr. køb er det fordi man kan tjene penge på det. Det at modtageren i dette tilfælde kan få en fordel og samtidig IKKE skal betale for noget taler for at det er i orden. Jeg vil sige dit tilfælde er en gråzone, og ingen her er nok klædt på til at afgøre om det er i orden. Overvej at skrive til forbrug.dk

2.2.5. Henvendelser med henblik på køb af varer/ydelser
Erhvervsdrivendes uanmodede henvendelser til nogen med henblik på køb af varer eller aftale om tjenesteydelser vil efter bestemmelsens ordlyd ikke være omfattet af reglen, medmindre henvendelsen har til formål samtidig at afsætte egne varer eller ydelser. Dog kan en sådan fremgangsmåde efter Forbrugerombudsmandens opfattelse være i strid med markedsføringslovens § 1 om god markedsføringsskik, da den kan virke lige så påtrængende og være til lige så stor gene som en uanmodet e-mail med henblik på afsætning.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:39
Tak for de mange hurtige svar! Ved dog ikke hvor meget af det jeg kan bruge, da ikke alle har samme holdning. Er skam godt klar over at alm. post er lovligt at sende ud, men som i kan læse er det jo mails jeg vil sende, så er alt andet underordnet

Jeg har sendt en mail til forbrugerstyrelsen, som Jesper Jørgensen forslog (Tak, for det).

// Jesper Skov

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 09:52

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:53
Ja for mig er alle de email jeg ikke ønsker, at betragte som spam.

Med venlig hilsen Bjarne

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:32
Dato: 04-04-2007 23:40:14 Forfatter: Anders Christensen Markedsføringsloven er meget klar på det punkt, og der har været meget omtale af den her på amino.
§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen...... [snip]

Hvordan er reglerne, når det er en privat person, der anbefaler en virksomheds produkt til en anden virksomhed...!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)