Hej
Vil lige blande mig i dette da jeg har en rimelig erfaring indenfor feltet. - Jeg vil sige det således at arbejder man for nogle store velrennomerede virksomheder som agent i DK skal man nok ikke regne med mere end 3-7% i provision af omsætningen, dertil skal ligges den forventning om at omsætningen på kendte mærker mv. relativt hurtigt kan blive til en pæn omsætning.
Derimod hvis det er ukendte mærker/produkter, hvor du virkelig skal ud og sparke døren ind for i det hele taget og få potentielle kunder i tale, ja så kan provisionen ligge på alt mellem 8-15%
Vi har agenter til forskellige segmenter og der ligger vores aftaler indenfor det nævnte - dog skal det siges at der også er virksomheder der laver en trin bonus, dvs. op til et givent beløb får du X % osv derop ad - for man kan sige det så nemt, at hvis agenten/sælgeren gør det godt, så har virksomheden nok heller ikke noget imod og give lidt ekstra, for i sidste ende giver det virksomheden en bedre bundlinje.
Håber det kunne bruges, men hvis du gerne vil være agent eller provisions sælger, så kan det være jeg har nogle opgaver der kunne være interessante for dig?
Bendtsen