Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provisions løn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kan man regne med som aflønning, hvis man arbejder som salgsagent for en virksomhed, hvor man selv afholder rejseomkostninger i DK.

Er der nogen der har erfaring.

Mvh

Hilbert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33

afhænger ganske meget af branche og erfaring og om det er soloagentur - altså arbejder ikke for andre, men løst slag på tasken - 30-45.000 kr om måneden i løn hvilket = 30-45 + det som du skal lægge for rejseomkostninger i Danmark netto

vh

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Skrevet kl. 21:38

hej

tak for svaret

det er et salgsjob for et udenlandsk firma indenfor beklædnings branchen.

jobbet er på den provision, og sælger skal afholde rejseomkost. i dk selv

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56

HDam:

det er et salgsjob for et udenlandsk firma indenfor beklædnings branchen.

jobbet er på den provision, og sælger skal afholde rejseomkost. i dk selv

så fastholder jeg 30 til 45 t + omkostningerne hvis det er soloagentur. Sælger du for andre, er det en anden sag, for så kan det være alt fra 1 til 99% af tiden du bruger på den omtalte tøjmand

vh

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Skrevet kl. 15:12

endnu engang tak for interessen.

måske har jeg ikke udtrykt mig klart nok, lønnen bliver afregnet med en % sats af salget, mit spørgsmål gå så på hvad jeg kan forlange / forvente som en % sats, da jeg selv skal afholde kørsel omkostninger.

Det er et salgsjob i tekstil branchen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56

HDam:

måske har jeg ikke udtrykt mig klart nok, lønnen bliver afregnet med en % sats af salget, mit spørgsmål gå så på hvad jeg kan forlange / forvente som en % sats, da jeg selv skal afholde kørsel omkostninger.

Det er et salgsjob i tekstil branchen

det går ikke at svare på. Hvordan skal vi vide hvor meget du kan sælge. Du må bestemmer hvad du tror du kan sælge for helt ærligt, og så gå efter at %en skal dække 30 - 45 000 kr.

Når det er % så duer 1% af forventede 1.000.000 jo ikke hvis det kun bliver 16,85 kr -

vh

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 14:09

afhænger ganske meget af branche og erfaring og om det er soloagentur - altså arbejder ikke for andre, men løst slag på tasken - 30-45.000 kr om måneden i løn hvilket = 30-45 + det som du skal lægge for rejseomkostninger i Danmark netto

vh

Du skal også gange med en risikofaktor.

Det er meget bedre at få en garanteret løn, firmabil mv, end at selv tage al risiko, selv dække alle omkostninger. 

Regn med en faktor 2-3 hvis du skal have seriøse folk. Det kan dog let være at du hun dækker 10% af deres tid og omkostninger. 

30000 er iøvrigt meget lavt sat.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:27

Hej

Vil lige blande mig i dette da jeg har en rimelig erfaring indenfor feltet. - Jeg vil sige det således at arbejder man for nogle store velrennomerede virksomheder som agent i DK skal man nok ikke regne med mere end 3-7% i provision af omsætningen, dertil skal ligges den forventning om at omsætningen på kendte mærker mv. relativt hurtigt kan blive til en pæn omsætning.

Derimod hvis det er ukendte mærker/produkter, hvor du virkelig skal ud og sparke døren ind for i det hele taget og få potentielle kunder i tale, ja så kan provisionen ligge på alt mellem 8-15%

Vi har agenter til forskellige segmenter og der ligger vores aftaler indenfor det nævnte - dog skal det siges at der også er virksomheder der laver en trin bonus, dvs. op til et givent beløb får du X % osv derop ad - for man kan sige det så nemt, at hvis agenten/sælgeren gør det godt, så har virksomheden nok heller ikke noget imod og give lidt ekstra, for i sidste ende giver det virksomheden en bedre bundlinje.

Håber det kunne bruges, men hvis du gerne vil være agent eller provisions sælger, så kan det være jeg har nogle opgaver der kunne være interessante for dig?

Bendtsen

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 14:28

BroncofanDK:

Du skal også gange med en risikofaktor.

Enig, pas på at du ikke skyder dig selv i foden. Held og lykke med jagten på køberel

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Skrevet kl. 16:06

Hej

Tak for dit meget konstruktive svar.

I mit tilfælde er det tale om et ikke mærkevare produkt, så ved jeg hvad jeg bør gå efter.

Du nævner at du måske har nogle opgaver som kunne ha interesse for mig, du er velkommen at sende en mail til

hilbert-dam@hotmail.com

Hilsen

Hilbert Dam

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)