Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje udstyr af sig selv...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går lidt med en tanke om at sørge for at mine virksomheds passiver ikke bare står og samler støv.

Måden jeg ville gøre det på var at oprette et firma mere, som ejer alt mit udstyr, og som så udlejer det. Både til andre og mig selv, når jeg har brug for det. Jeg vil samtidig bruge firmaet til at opbygge en større beholdning af udstyr som skal gøre det mere attraktivt at leje udstyr fra det.

Men er der nogen særlige faldgruber jeg skal lægge mærke til i sådan et tilfælde? Skal jeg ud og have advokat hjælp for at sammensætte en udlejnings kontrakt? Eller kan jeg mere eller mindre "kopiere" betingelserne fra en lignende virksomhed?

På den måde kan jeg også direkte fakturere leje af udstyr til de kunder der måtte hyre min "operatør" egenskaber i det første firma.

Eller er det spildte kræfter?

Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:24

Den er jeg også interesseret i!

Jeg betaler, ligesom mit firmas øvrige kunder, en månedlig leje på 250 kr, for at bruge mit firmas grej, musikinstrumenter og lignende.  

Er det kosher?

Alt godt 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52

Først og fremmest må vi gå ud fra, at de instrumenter og hvad det ellers er af udstyr, befinder sig i firmaet fordi de bruges seriøst til drift af virksomhed med overskud for øje, ellers falder ideen

Hvad er det for selskabstyper vi taler om. Er det personlig virksomhed skal købet jo deles hvis tingene bruges xx% privat både i moms og udgift og ikke bare lejes ud til en selv -

Er det et ApS - og tingene er i selskabet fordi de er nødvendige for selskabets drift og fortjeneste, og man forestiller sig et ApS der udlejer musikinstrumenter - ja så kan man vel godt forestille sig man selv kunne leje dem på helt samme vilkår som ens kunder - samme tid og samme pris - men vent på en revisor med bedre forstand Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:09

Det er just præcis et Aps der udlejer instrumenter og lokaler til andre brugere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37

jamen forudsat der drives seriøs virksomhed i det ApS og jo dermed skabes indtjening, kan jeg ikke se I ikke skulle kunne leje til præcis samme vilkår som jeres kunder.

Det er klart, at hvis der ikke er klar indtjening og skat mener I bare køber lækre guitarer uden moms til jer selv ved at ha dem i et ApS- så bliver der problemer, men ellers kan jeg ikke se noget forkert i det - men lad os håbe et par mere vil byde indBig Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)