Jeg er interesseret i at finde samarbejdspartnere som har brug for en lokal partner i Kina. Jeg har boet i Kina i 7 år, er 34 år gammel og lokal gift, har en MBA fra Kina, taler og skriver flydende Kinesisk og har desuden bestridt adskillige lederstillinger for internationale virksomheder i Kina hvor jeg har lagt og eksekveret Kina strategier, bygget organisationer op fra bunden, været ansvarlig for firmaopstart og start af produktion i Kina etc. Jeg har netop sagt min stilling som Adm. Direktør for en dansk virksomhed i Kina op, netop med henblik på at starte mit eget firma i Kina. Udover min erhvervserfaring har jeg også erfaring med eksport til Kina samt sourcing i Kina - dette gennem min Kinesiske Kones firma. Mit netværk i Kina er meget stærkt både mht. min kontakt til andre expats bosiddende i Kina men også til lokale kinesere, jeg kender mange mennesker indenfor et væld af brancher. Jeg er p.t. bosat i Shenzhen, men flytter snart tilbage til Shanghai hvor jeg tidligere har boet i 3 år, derudover har jeg tidligere boet og arbejdet i både Beijing og Hong Kong. Jeg er interesseret i at komme i kontakt med andre iværksættere som har brug for en samarbejdspartrner i Kina eller har spørgsmål eller søger råd omkring aktuelle problemstillinger i Kina osv. Eventuelle projekter kunne være eksport til Kina eller opstart af virksomhed eller produktion i Kina. Jeg er ikke særligt interesseret i sourcing fra Kina idet der er tusindvis af udlændinge som allerede beskæftiger sig med det, men jeg kan selvfølgelig også assistere på dette område hvis det skulle være nødvendigt. Til interesserede seriøse partnere kan jeg fremsende både CV og referencer hvis det skulle være nødvendigt. Hilsen Henrik |