Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så blev jeg åbenbart også snydt af en velkendt Amino

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu fandme ærgeligt der findes sådan nogle typer. Det er ikke iorden især ikke når trygheden for os andre amino'er forsvinder, når sådan noget som dette indtræffer.

Man skal sgu ikke tilbyde sig en hurtig handel hvis han ikke han overholde denne hurtige handel. Allerede der hvor du ikke har hørt noget fra ham i 14 dage, burde du have sagt stop og krævet penge tilbage eller få en del af pengene tilbage (det ville jeg, han har ikke overholdt).

Håber det løser sig!

Fra Valby
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:28

Jeg ser først nu, at flere har svaret, og det er første gang, jeg svarer en tråd herinde, så jeg troede, jeg var den eneste, som havde svaret. Men ja B2B handel kan man nok ikke bruge Forbrugerklagenævnet til. Ja, når han bor hjemme, så vil jeg da tro, at hans far gerne vil vide, hvad hans søn render og laver, hvorefter du får dine penge retur.

Alternativt synes jeg absolut, at du må benytte dig af inkasso, som en foreslår.

Det er jo ganske forfærdeligt at rende ind i sådan en fyr, for han skal da stoppes en gang for alle, så andre ikke kommer ud for det samme. Utroligt at han kan få sig selv til at gøre sådan noget ved andre mennesker.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Michael

Det er skidesurt. Som jeg forstår det, har du købt en vare der ikke lever op til dine forventninger, da siden ikke fungerer som før du købte den.

Normalt vil købeloven ikke gælde, hvis det er b2b (salg fra firma til firma). Men den gælder rent faktisk i private handler, og jeg kan forestille mig at det er en form for privat handel og ikke et firma du har handlet med.
Men at købeloven gælder, gør næppe den store forskel for dig, for beløbet er næppe så stort, at det kan svare sig at køre et civilt søgsmål eller lign.

Vedr. at sende ham en faktura, inkasso osv. Det kan du godt glemme alt om. Det er dig der er køber så hvordan skulle du kunne fakturere sælger og sende ham til inkasso? Så længe der ikke er nogen aftale om dagbøder eller lign. indtil det købte fungerer, så har du intet grundlag for at fakturere ham og sende ham til inkasso. At der er et inkassofirma i tråden der tilbyder at hjælpe med det, forstår jeg ikke.

I dit tilfælde ville jeg nok (afhængig af hvor meget du har betalt) glemme alt om fjolset og lade nogle andre Aminoer hjælpe med, at få styr på sitet igen. Nogle har endda tilbudt at hjælpe uden beregning (FLOT) og selvom du skulle komme af med lidt håndører, så er det nok bedre, end at bruge en masse timer på tovtrækkeri med en tosse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56

Allan Bidault:
Vedr. at sende ham en faktura, inkasso osv. Det kan du godt glemme alt om. Det er dig der er køber så hvordan skulle du kunne fakturere sælger og sende ham til inkasso? Så længe der ikke er nogen aftale om dagbøder eller lign. indtil det købte fungerer, så har du intet grundlag for at fakturere ham og sende ham til inkasso. At der er et inkassofirma i tråden der tilbyder at hjælpe med det, forstår jeg ikke
Yes

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)