Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig betaler

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

tinocordes:
eg ville da også helst være fri for det her, men alternativet er at vinke farvel til pengene. Den største af sagerne, som ikke er denne tager jeg i retten, men det hele er lidt besværligt når jeg bor i udlandet.

Hvordan skulle det hjælpe dig at få dine penge ved at offentligt at skrive om ham? Mener du han betaler efter det du har gjort?

Som Casper skriver skræmmer du potentielle kunder væk også dem som betaler for hvem vil bruge dig hvis du er så primitiv at gøre dette her, så lyt nu til de råd du får ellers er der jo ingen grund til at bruge Amino hvis ikke du vil lytte;)

Rettens vej eller glemt det og kom videre med det du er god til ;)

/allan

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 08:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tinocordes:

Jeg har p.t. 5 sager med kunder som ikke vil betale, samlet udgår det cirka 30% af min årsomsætning. 

Hvis der er tale om 5 forskellige kunder bør det nok være tid til lidt selvrandsagelse hos dig for så må der da være noget galt med dit arbejde!

Hvorfor er det kunderne ikke vil betale? har du spurgt dem om det ?

Mvh

Ravn

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 09:02

Nu ved jeg hvem du skriver om (Modtog nogle e-mails med navn fra Amino.dk), og han har desværre lidt af en dårlig rygte, du kunne jo prøve at lave en google søgning på ham.

Umiddelbart virker retsvæsen ikke, dem ignorer han som regel (Igen, tjek google), så hvis han "tilbyder" dig halvdelen, så kan du enten tage imod det, og smide ham ud af dit kundekartotek, eller bruge en masse tid og tåre på at kører det igennem retsvæsen. Som måske slet ikke giver dig noget som helst, andet end et mavesår...

Mads Madsen

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

du kan sende ham til inkasso, køre retsager.... men.......det få du intet ud af, til næste gang skal du ahve penge først, om det handler om din bror eller en her fra amino eller.....!

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 09:16

Jeg er nød til lige spørge - hvorfor hjælper incasso ikke?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:22

Kim Dolleris:
Jeg er nød til lige spørge - hvorfor hjælper incasso ikke?

Hej Kim

Det danske retssystem er desværre sådan indrettet at det koster en del penge at starte en incasso sag, derfor skal beløbet helst have en vis størrelse for at det faktisk kan svare sig at inddrive gælden, dette giver så frit spil for plattenslagere og svindlere som udelukkende driver deres forretning på den måde, som regel er disse også dårlige betalere og ejer som regel ingenting på papiret endnu en ting der gør det svært at få dine penge.

Dette er min forståelse af det, ret mig gerne hvis jeg tager fejl...

Så penge up front er det eneste middel der hjælper her.

/allan

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 09:23

tinocordes:

Du glemte den femte løsning, som nok er den bedste. Og der er at offentliggøre han navn og virksomhed :-)

Ud over ovenstående ville jeg advare andre om ham.

Tror du skal passe på med sådan noget, ved ikke om det er lovligt, men jeg kan godt forstå dine frustrationer.

Det kan være han måske har nogle andre problemer, så måske du skulle tilbyde manden en afdragsordning i stedet for, så får du da i det mindste pengene ind igen.

Du kan også overveje at skrive til ham at du vil indgive en konkursbegæring for at få dit tilgodehavende sikret. Den virker som regel ret godt. 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:25

Peter Nilsson:
Du kan også overveje at skrive til ham at du vil indgive en konkursbegæring for at få dit tilgodehavende sikret. Den virker som regel ret godt. 

Hvad koster det mon ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 09:26

ah okay... Det skyder lidt Incasso-firmaernes eksistensgrundlag ned. Men rart at vide - tak

:) Kim

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 09:28

Ravn:

tinocordes:

Jeg har p.t. 5 sager med kunder som ikke vil betale, samlet udgår det cirka 30% af min årsomsætning. 

Hvis der er tale om 5 forskellige kunder bør det nok være tid til lidt selvrandsagelse hos dig for så må der da være noget galt med dit arbejde!

Hvorfor er det kunderne ikke vil betale? har du spurgt dem om det ?

Mvh

Ravn

Det samme oplevede jeg i sidste krise mellem 2001 - 2004 havde jeg store problemer i mit tidligere firma med en stor del af kunderne som holdt op med at betale. Ja det var faktisk årsagen til at jeg stille og roligt valgte at lukke min virksomhed ned.....det var dengang drevet i min fritid.

Det var især et problem med dem som bestilte mig til konsulentopgaver vel vidende at de aldrig havde tænkt sig at betale.

Hvis du lige er startet med firma, så vil du nok opleve at der er mange nye kunder som er dårlige betaler, det er fordi de ikke kan gå andre steder hen, så når der åbner en ny virksomhed så kommer de lige forbi. Som regel køber de stort ind og lover en masse samarbejde.

Dem som spørger efter pris er som regel dem der betaler....det er min oplevelse.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)