Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT styrer!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siden d. 10 august efter momsregistrering gået og haft ondt i maven. Jeg har indgivet så jeg skal betale 40000 kr. i moms, men pga. forskellige omstændigheder, er der ingen penge på kontoen til at betale moms, PIS. 

Jeg besluttede mig for at ringe til SKAT i fredag, for ligesom at komme tingene i forkøbet, selvom jeg allerede havde overskredet datoen for betaling.

En sød SKAT dame kunne sagten forstå min frustration, og vi blev enige om en afdragsordning a 4000 kr. per måned. 

Det er ganske enkelt fantastisk og bliver sgu nød til at dele det med Jer. Nu kan jeg igen fokusere på at drive virksomhedSkype-TongueOut

Hilsen BOB

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:16

Tillykke med det !

Ja, skat er altid imødekommende hvis man spørger pænt og gør sig lidt umage for at overholde aftaler m.v. efterfølgende.

Bagsiden af medaljen er at de maks kan indgå aftaler på op til 12mdr, - og at skats medarbejdere altså ikke på baggrund af en konkret vurdering kan indgå aftaler der strækker sig længere ud i fremtiden.

Det har hver dag mange uheldige konsekvenser for mange mennesker.

Jeg tror vi ville få flere penge i statskassen i det lange løb ved at give skats dygtige medarbejdere mere handlefrihed på det område.

Heldigvis for dig kunne du lige klare det på under et år.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super fedt, at det har kunnet lade sig gøre at finde en fornuftig løsning på tingene.

Jørgen Olsen:
Bagsiden af medaljen er at de maks kan indgå aftaler på op til 12mdr, - og at skats medarbejdere altså ikke på baggrund af en konkret vurdering kan indgå aftaler der strækker sig længere ud i fremtiden.

Omvendt set, så bør man vel sørge for at have styr på sin økonomi så man har råd til at betale den moms man skal - en momsbetaling opstår jo kun ved at man har haft et salg.

Så et eller andet sted, så synes jeg ikke at SKAT behøves at yde rentefrit lån i længere end 12 måneder.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 13:34

Ja skat prøver at hjælpe en selvom det nogle gange føles som om de prøver at tag det hele fra en. 

Haha :) Det endte godt som det altid skal forhåbenlig :)

Held og lykke med dit nuværende projekt / virksomhed.

Hav en god dag. :)

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dejligt du fandt en løsning.

Jeg bruger selv en meget simpel men genial idé som jeg fik af min kone, da hun blev selvstændig: få lavet en ny konto i din bank, hvor du sætter momsen af din omsætning ind, når dine kunder betaler din fakturaer. På den måde har du altid penge til momsen og samtidig en lille "opsparing" i din likviditet.

MVH

Thomas

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:49

Frands:

Omvendt set, så bør man vel sørge for at have styr på sin økonomi så man har råd til at betale den moms man skal - en momsbetaling opstår jo kun ved at man har haft et salg.

Så et eller andet sted, så synes jeg ikke at SKAT behøves at yde rentefrit lån i længere end 12 måneder.

Jeg ved ikke hvor du har rentefrit fra. Hvis man er i restance hos skat, - løber der renter på, også selvom du har en afdragsordning med dem.

Selvfølgelig skal man styre sin økonomi ansvarligt, - men der er altid noget der kan gå galt. Jeg holder nu fast i at det er tåbeligt at sætte en sådan grænse, - jeg tror at Skat har forudsætningerne for at indgå de rigtige aftaler selv.

Senest havde jeg en passioneret pølsemand, som desværre havde forgældet sig over en årrække. Han havde til gengæld forbedret sin forretning og sit indtægtsgrundlag og var parat til at arbejde med det (afdrage).

Pølsemanden vurderede at han kunne betale 4.000kr pr. måned hvis han samtidig skulle kunne leve.

Idet gælden var på 90.000kr var kravet fra skat 7.500kr pr. måned da betalingsaftalen ikke måtte overstige de 12mdr i løbetid.

Resultat: Virksomheden lukkes. Skat får kva deres udlæg i salgsvognen muligvis nogle af deres penge. Til gengæld går manden nu på førtidspension - og det er jo en bekostelig affære for en person der principielt kunne have klaret sig selv.

Det var lige bagsiden af medaljen. Jeg ville ønske at ingen havnede i disse situationer, men hvor der handles der spildes. Når det sker ville jeg ønske en lille smule mere smidighed fra det offentlige, - lidt ligesom man kunne forvente fra kreditorer i erhvervslivet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57

Jørgen Olsen:

En væsentlig ting du glemmer er, at SKAT godt kan medvirke til afdragsordninger, der overskrider 12 måneder.  En aftale skal dog vurderes senest efter 12 måneder og kan resultere i afdragene ændres.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:10

Jørgen Olsen:

Pølsemanden vurderede at han kunne betale 4.000kr pr. måned hvis han samtidig skulle kunne leve.

Idet gælden var på 90.000kr var kravet fra skat 7.500kr pr. måned da betalingsaftalen ikke måtte overstige de 12mdr i løbetid.

Resultat: Virksomheden lukkes. Skat får kva deres udlæg i salgsvognen muligvis nogle af deres penge. Til gengæld går manden nu på førtidspension - og det er jo en bekostelig affære for en person der principielt kunne have klaret sig selv.

Han kunne have acceteret de 7.500 kr., men kun indbetalt de 4.000 om måneden. På den måde kunne det have løbet over 2 år.

Årsagen til at SKAT kun tilbyder 12 mdr. bunder nok i, at SKAT pricipielt ikke vil være med til at finansiere lån til iværksættere og virksomheder. Det er jo rimeligt nok. Man bør i stedet få sine lån i banken, og holde SKAT udenfor sine finansieringsaftaler.

Hvis SKAT skal til at vurdere budgetter og virksomheders potentialer på samme måde som banken gør, så bliver det jo et kæmpe arbejde for SKAT.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26

Martin E. Jensen:
Årsagen til at SKAT kun tilbyder 12 mdr. bunder nok i, at SKAT pricipielt ikke vil være med til at finansiere lån til iværksættere og virksomheder

Lad os slå fast at SKAT kan indgå afdragsordninger, der samlet overstiger 12 måneder. SKAT skal dog som udgangspunkt vurderes hvert år. Dette for at se om betingelserne eller forudsætningerne er ændret. Nedenfor et uddrag fra Inddrivelsesvejledningen fra SKAT.

"En afdragsordning kan som hovedregel kun indgås for maksimalt 12 måneder ad gangen. RIM kan forlænge afdragsordningen efter en revurdering/genforhandling af aftalen. Revurderingen kan fx medføre:

• Afdragsordningen fortsætter på samme vilkår
  • Forhøjelse af afdrag
  • Nedsættelse af afdrag."

Man har ikke per automatik ret til en afdragsaftale med SKAT. Hvis man er nået dertil og ikke kan holde sig inden for en afdragsperiode på 10 - 12 måneder, så kan det ofte betale sig at få professionel assistance til forhandlingerne med SKAT.

/Henrik Koudahl

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:46

Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at hvor skat er en rimelig tung organisation at arbejde med så har de rigtig mange dygtige folk der er villige til at gå langt for at finde ud af hvordan man finder den bedste låsning for alle parter på trods af at de sidder i et system der bestemt ikke altid syndes at have dette til formål. De gange jeg har talt med dem har der aldrig problemer så længe man gennerelt er villig til at betale og at man ikke prøver at gøre livet surt for dem. Det er bare surt at de ikke har mere ansvar.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)