Jeg er ved at starte dette initiativ, som gerne skulle være med til at nedbringe antallet af flugtbilister i Danmark. Jeg har brug for alle gode, brugbare og gerne billige råd - som kan være med til at lancere hjemmesiden, som meget gerne skulle være i luften om 2 uger... Pengene er små, og tiden presset.
Hvordan får jeg gjort potentielle samarbejdspartnere opmærksom på at der her er mulighed for at gøre noget virkelig godt for deres image! - At de virkelig kan gøre en stor forskel, og samtidig få et positivt omdømme!
Hjemmesiden er tænkt i 3 faser, en oplysende som skal gøre alle opmærksomme på hvor uacceptabelt det er. Den anden fase, skal være for alle ofre, og pårørende til ofre for en flugtbilist. I tredie og sidste fase er håbet at der blandt de mange besøgende vil være vidner som kan genkalde sig vigtige oplysninger de kan videregive til Politiet - så vi derved kan hjælpe til opklaring af sager.
For mig er det lige nu den store kamp for at ubrede kendskabet til hele Danmarks befolkning der er det vigtigste - men hvordan?
Jeg har også brug for at fortælle alle ofre at de er velkomne, gerne før siden bliver publiceret - så vi kan få mange virkelige historier på siden inden der kommer andre ind på en ligenu for offentligheden tom side.
Som i kan høre, er der mange bolde i luften - dette var blot få af dem. Alt konstruktivt kan bruges, og vil blive brugt!
Dato: 04-04-2007 00:53:47 Forfatter:stop-flugtbilisten.dk Jeg er ved at starte dette initiativ, som gerne skulle være med til at nedbringe antallet af flugtbilister i Danmark. Jeg har brug for alle gode, brugbare og gerne billige råd - som kan være med til at lancere hjemmesiden, som meget gerne skulle være i luften om 2 uger... Pengene er små, og tiden presset.
Er flugtbilisme så stort et problem i Danmark (omend 1 flugtbillist naturligvis er 1 for meget....) Er der nogle tal på hvor mange der stikker af fra uheld og deslige?
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Dato: 04-04-2007 08:31:26 Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 04-04-2007 00:53:47 Forfatter:stop-flugtbilisten.dk Jeg er ved at starte dette initiativ, som gerne skulle være med til at nedbringe antallet af flugtbilister i Danmark. Jeg har brug for alle gode, brugbare og gerne billige råd - som kan være med til at lancere hjemmesiden, som meget gerne skulle være i luften om 2 uger... Pengene er små, og tiden presset.
Er flugtbilisme så stort et problem i Danmark (omend 1 flugtbillist naturligvis er 1 for meget....) Er der nogle tal på hvor mange der stikker af fra uheld og deslige?
MVH
Må indrømme at jeg også tænkte det samme. Der har godt nok lige været en sag med den 2-årige pige, som sikkert har rystet mange, men hvor mange flugtbillister er der? En anden ting jeg tænkte på, var hvordan i vil få folk til at lade vær med at flygte, da dem som flygter oftest har en grund til det (sprit, kørekort mm) og derved tror jeg at der skal en del til at få dem overtalt! Men får i fremført idéen rigtigt, tror jeg helt sikkert at det kunne blive godt - især med en god gang PR, da jeg tror siden nemt kunne få en del opmærksomhed i aviser/TV, når de tragiske historier dukker op.
Rent PR-mæssigt har du noget af en udfordring foran dig. Du bliver nødttil at udbrede budskabet om hjemmesidens eksistens. Netop sådan noget som flugtbilisme er ikke noget man skynde sig hjem og søge på Internettet, hvis man har været vidne til sådan en hændelse - man vil (forhåbentlig) gå til politiet. Jeg ved godt at der tilsyneladdende er mange vidner som af en eller anden grund alligevel ikke går til politiet men blot håber at oplevelsen går væk og ikke syntes de vil blande sig. Men disse vil nok heller ikke søge på emnet på Internettet.
Derfor bliver du nødttil at trække besøgende ind på andre måder end blot at kunne findes via en søgemaskine. TV er absolut en af de PR-kanaler du bør benytte dig af. En udsendelse som TV2''s "God AftenDanmark" eller DR''s udgave af samme vil være et godt bud på et sted hvor du kan ramme en bred målgruppe.
Du skal måske også tænke i retningen af at udnytte at praktisk talt alle unges mobiltelefoner har videooptager. Så hvorfor ikke viderebringe at man kan bruge sin videomobil til noget mere fornuftigt end at optage kammerater som bliver tæsket?
Men uanset hvad du gør, så skal du være meget forsigtig i hvorledes du præsenterer projektet. Du kan meget let ryge ud i nogle uheldige ting i form af "overvågnings-samfund" og "stikker-side".