Jeg håber I kan hjælpe mig med at blive klogere på, hvilket system jeg skal oprette min webshop i? Eller skal jeg hellere ty til professionel hjælp fra et firma? For jeg er nemlig i tvivl om det er noget, jeg selv kan klare, eller om jeg skal betale mig fra det?
Lidt om min erfaring: Jeg har arbejdet i forskellige cms systemer og har tidligere opbygget en hjemmeside i wordpress, men den var enkel og fungerer i dag nærmest som et 'digitalt' visitkort. Jeg fik dog også hjælp med at finpudse den og med at få den i luften, men jeg synes ikke wordpress var så lige til. Jeg har en del erfaring med photoshop og indesign og kan lave billeder og logoer, hvilket jo nok er en fordel, når jeg selv vil vedligeholde og opdatere siden.
Nu skal jeg lave min egen hjemmeside, som meget gerne må se professionel ud - og ikke alt for hjemmefabrikeret.
Jeg har brug for: 1) Indkøbskurv 2) Lagerstyring 3) at siden kan læses både på dansk og på engelsk 4) at man kan se produktet fra flere sider af - altså at hvert enkelt produkt kan have mange billeder tilføjet, samt en pop-up boks der kort fortæller om 'personen' bag produktet
Det var vist i grove træk de vigtigste ønsker til min kommende hjemmeside.
Mit spørgsmål er så: - Mon jeg selv kan udføre det hele i enten Joomla, Magento, Oscommerce eller Zencart, eller vil I mene, at der skal mere professionelle folk til? - Er der et open source program I kan anbefale mere end andre? Jeg vil jo helst lave det hele selv (dels for at spare penge og selv at kunne styre det), men jeg er i tvivl om hvorvidt f.eks oprettelse af lagerstyring og de to sprog mon er noget, jeg selv kan oprette i et open source program?
For jeg er nemlig i tvivl om det er noget, jeg selv kan klare, eller om jeg skal betale mig fra det?
Er svaret ikke i denne sætning ..?
Selvfølgelig kan man lave det hele selv, det kræver at man sætter sig ind i tingene, får testet de forskellige systemer af, får lavet sine begynderfejl (og får dem rettet igen) osv. Det kommer til at tage noget tid, men kan sagtens lade sig gøre.
Det som er udfordringen, er tidsforbruget - kan du bruge tiden bedre på at forberede markedsføringen af din webshop, finde kunder mv.? Der er selvfølgelig også noget økonomi, og det koster jo ikke gratis at få andre til arbejde for sig - jeg er dog ikke i tvivl om at disse penge er givet godt ud.
Der er masser af hjælp at finde derude - først og fremmest skal du finde ud af, hvad det er du skal have hjælp til :-)
Nu ved jeg ikke hvor travlt du har, men hvis du kan vente med at starte til november, så skulle du tage et kig på CloudSprout.
CloudSprout er et drag-n-drop baseret system, med direkte integration til Photoshop, der sætter designere istand til at springe programmøren over!
CloudSprout opfylder alle dine krav, og mere til! Men jeg tror det du vil blive glædest for er at du med CloudSprout, bliver herre i hus, og ikke er afhængig af programmører, konsulenter etc. når du vil flytte rundt i din shop.
Smid mig en mail på plu@cloudsprout.dk , så kommer du på vores beta-venteliste, og er dermed først i rækken når vi sender CloudSprout logins ud.
Få professionelle til at gøre det for dig og koncentrer dig i stedet om dét du er bedst til.
Alternativt kan du måske få en professionel til at sætte det op og derefter tage et kursus hos virksomheden, hvor du lærer at bruge og ændre systemet, således at du kan spare en masse penge på vedligeholdelse.
Du skal være velkommen til at kontakte os, såfremt du ønsker at få et uforpligtende tilbud.