Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis feedback på dit spørgeskema

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Her er min første post, og i er så heldige, at det er et tilbud om gratis hjælp.

Med en minimal indsats kan alle lave et spørgeskema til deres brugere/kunder/klinter/whatever, men hvor god er kvaliteten, på de data der kommer ud? Mit bud er, at den er meget svingende.

Der er et utal af grunde til, at spørgeskemaer giver svar der ikke afspejler virkeligheden. Jeg har en del teoretisk/praktisk viden om emnet og overvejer derfor at rådgive om udformningen og ordlyden af spørgeskemaer. Når man nu forstyrre sine kunder, må man jo helle få det bedst mulige ud af det.

Men inden jeg gør mere ud af forretningsidéen, vil jeg gerne lave en testcase eller to for, at afprøve om min produkt rent faktisk vil have en værdi for de potentielle kunder(bla. jer).

Så har du et spørgeskema, du gerne vil have noget meget konstruktiv feedback på, så send mig en besked.

Ps: Sig endelig til hvis der mangler noget info mm.

Tilmeldt 31. Mar 11
Skrevet kl. 11:36

Kan det passe at der ikke er nogen der kan bruge denne service eller er den bare tabt i mængden af indlæg? Jeg kan da se at selv amino's egen undersøgelse om fælles indkøb med fordel kunne have undergået nogle justeringer.

Så prøv at få en gang gratis feedback, det kan jo aldrig skade at få konstruktiv kritik Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 05:47

Hej

Blot lidt tilbagemelding: Jeg blev lidt forvirret over, hvad det er, du tilbyder? For mig er et spørgeskema - vel at mærke et seriøst et af slagsen - noget med flere spørgsmål rettet mod en undersøgelse af et eller andet fænomen.

Men når du så skriver 'spørgeskema på hjemmeside', så tænker jeg umiddelbart på de der lidt meningsløse afstemninger/polls, man ser i tide og utide.  Og datakvaliteten i dem - *gggg*

Måske et eksempel kunne hjælpe på forståelsen?

Tilmeldt 31. Mar 11
Skrevet kl. 12:02

Jeg vil med glæde forklare mig lidt for jeg synes det er en god ide jeg har :)

Jeg tilbyder hjælpe til små firmaer med at forbedre deres spørgerskemaer. Med spørgeskemaer en liste af spørgsmål som man dele ud til hvem end det er man vil undersøge. Det kan bådet være offline og online.

To primære ønsker er vel at man at man kommer så tæt på den "sande" værdi og at folk gennemfører hele undersøgelsen(så for breakoffs som muligt). Det er overraskende let for folk at blive irriteret og gå videre til noget andet i sær på en computer som de fleste herinde nok er klar over.

Jeg kan give tre eksempler med udgangspunkt i aminos spørgeskema om ønskerne til det ny fællesindkøb.

1) Det er bedre at starte med lette helt simple spørgsmål som fx aldersspørgsmålet. Alle kan svare på det og starter folk godt i gang hvilket reducere breakoffs.

2) Der er et spg. hvor folk bliver bedt om at uddybe deres mening og man kan ikke gå videre hvis man ikke skriver noget. På den ene side kan det tving folk til at skrive og de smarte kan også bare skrive et enkelt bogstav og gå videre. Men dem der ikke vil nogen af delene lukker bare ned(= ingen svar på resten). en løsning kunne være enten at sætte spørgsmålet helt til sidst, men der er selvfølgelig også andre muligheder.

3) på spørgsmålet "hvilke services bruger du på Amino?" er der 11 kategorier hvilket nok er lige i overkanten af hvad folk kan svare på. Ikke at de ikke er muligt at stille det op sådan der er bare nogle betragtninger man skal have for øje når analysen finder sted. Her vil de tre første muligheder nok score en del højere end de andre kategorier.

Dette vil kunne tages delvist højde for ved at randomisere hvordan svarkategorierne står hos forskellige respondenter, men det har igen nogle konsekvenser.

Og jeg kunne sige meget mere til dette, både med spg formulering, rækkefølge osv osv. Det er klart at jeg ikke er noget stort bureau der lave undersøgelser der er repræsentative for hele befolkningen. Men jeg vil altså hjælpe folk med at gøre datakvaliteten bedre for de små firmaer der nu mener at det er i deres interesse og undersøge deres brugere.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)