Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en ejerforening bestemme hvilke typer mennesker vi må leje lejligheder ud til?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's

Jeg har et spørgsmål, som i måske kan hjælpe mig med.

Vi har, i en mindre etagebebygget område, 40 lejligheder. Nu er vi så, så "uheldige" at ha 3 lejligheder udlejet til lejere der har vist sig at være henholdsvis alkoholiker, narkoman og en person på prøveløsladelse (voldsdom).

Nu har formanden for ejerforeningen indkaldt til bestyrelsesmøde, med flg. ordlyd (uddrag) "En ting jeg gerne vil have i tænker over inden mødet er, hvad vi gør ved de udlejere der gang på gang lejer ud til alkoholikere/kriminelle/narkomaner."

Nu har jeg, efter samtale med formanden, fået bekræftet, at det specifikt er os den er møntet på.

Det der vil blive forslået er at (hold nu fast for vi bevæger os ind i en fantasi verden)

At vi skal forlange at se straffeatest (det tror jeg ikke vi må forlange)

At vi (Altså kun vores firma) ikke må leje ud til Narkomaner og alkoholiker

Alle vores fremtidige lejere skal godkendes  af formanden (igen kun vores firma)

At vi ikke må leje ud til østeuropære (dette gælder dog også en anden udlejer, som primært lejer ud til østeuropærer på sæson arbejde)

Eller vil der blive taget skridt til, ved vedtægtsændringer, at forbyde os (igen kun vores firma) at leje ud.

For at imødekomme alle de indlæg der mener at der må ligge mere bag end de tre lejligheder, kan jeg kun sige, at det gør der ikke, det kommer simpelthen som et lyn fra en klar himmel.

Vi gør naturligvis hvad vi kan for at undgå mennesker der ikke betaler husleje, er larmende eller generende eller ikke giver os det indtryk at de vil passe godt på lejligheden og indventaret, men henover årene og med 40 lejligheder kan det ikke undgås at der er en der smutter igennem nåleøjet, vi er nu heller ikke de eneste der har været uheldige i bebyggelsen, men åbenbart de eneste for hvem de nye regler skal gælde.

Mine spørgsmål er:

Kan en ejerforening gå ind og lave regler for hvilken type lejere vi må leje ud til? (hvad bliver det næste, dermå ikke holde røde biler på parkeringspladsen?)

Kan en ejerforening gøre gældende at et sæt regler og krav kun gælder et medlem af ejerforeningen og dennes lejere, mens der gælder andre regler og krav for de andre medlemmer og deres lejere? 

Kan vi forlange at se en straffeatest fra en potientiel lejer? (jeg tvivler)

Kan vi opsige en lejer med øjeblikkelig virkning hvis vi finder udaf at der bliver indtaget narko i lejeligheden? (Næppe)

Kan vi opsige en lejer med øjeblikkelig virkning, hvis der bliver indtaget umådeholdende mængder alkohol i lejligheden? (Næppe)

Tak fordi du læste mit indlæg

Har du noget at byde ind med, er det noget jeg vil sætte stor pris på.

Hilsen Glasmager 

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:37

Jeg er ikke jurist så jeg kan ikke besvare spørgsmålene, men jeg undrer mig bl.a. over hvordan i vil tjekke om en person er alkoholiker? Det er jo ikke noget der fremgår af en straffeattest.

Inkasso- inkasso

Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 13:51

Det har du fuldstændig ret i, det er jo også det der er lidt komisk ved formandens forslag. vi kan jo ikke se på alle om de er alkoholiker eller hvadså med kvartalsalkoholikere.

Jeg må indrømme at jeg da også tager til bestyrelsesmøde med en forventning om at hans, i mine øjene, helt ude i hampen, forslag bliver nedstemt hvis bestyrelse lader dem komme til afstemming. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:56

Prøv at spørg på boligdebatten.dk, der sidder folk der arbejder med sådanne spørgsmål til daglig.

Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 14:40

God ide

Jeg kendte ikke den side før nu

Tak

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 20:45

I kan formentlig ikke forlange en straffeattest, og dermed kan en ejerforening naturligvis heller ikke kræve at I gør det. De andre punkter kan sagtens vedtages som del af vedtægterne, dog ikke myntet specifikt på jer, så skal det være en generel regel om at der ikke må lejes ud.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:54

I kan få skrevet ind i vedtægterne, at lejlighederne kun må udlejes tidsbegrænset i maksimalt 2 år, samt at alle lejekontrakter skal godkendes af bestyrelsen. Dette er nok den mest optimale løsning på sagen. Dette dog ikke med tilbagevirkende kraft.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)