Jeg har nogle få spørgsmål omkring seo - keywords. Hvis jeg optimerer min OsCommerce shop til keywordet "Racerkører" kommer siden så samtidig frem på google med søgeordene: Racer, Racerkørere, racerkørerne, kører, kørere ? Eller skal jeg have forskellige sider med forskellige titler for hvert søgeord, som jeg gerne vil frem på med google?
Afhængig af konkurrencen på søgeordet. Du kan sagtens optimere en side til flere søgeord - det kræver bare et godt overblik og lidt indsigt i konkurrencen på markedet... Men i de fleste tilfælde kan det godt betale sig at lave flere information pages :-)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Det er det samme ord bøjet i forskellige former, der indgår i samme indformation page. Ligger allerede top-10 på kører, men vil også gerne ligge på racerkører samt køre og racerkøre. Kan egentligt bare ændre de steder, hvor jeg har skrevet kører til racerkører, men ved ikke om det går ud over min placering på kører udelukkende, da denne placering skal bevares.
Et godt tip er, at hvis du allerede ligger godt på et specifikt (og ønsket) søgeord, så lad vær at lav for meget om... Så du må nok bide i det røvsure æble og skrive nye information pages :-)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Du kan ikke forvente, at komme til at ligge top 10 hvis du kun optimerer dine meta keywords - de har sådan cirka 0 betydning på Google i dag.
Det er vigtigt, at du optimerer din title, description og laver tekstoptimeringer hvor dit "keyword" indgår... Hvis du ikke laver andre SEO tiltag, kan du kun håbe på, at det er nok!
Hvis du vil være sikker på at opnå så god placering som muligt, går det ikke at springe over, hvor gærdet er lavest....SEO er ikke for de dovne
Så vil du have en god placering både på racerkører, racerkørerer og racer, skal du enten optimere én side til alle tre søgeord eller - optimalt - fremstille 3 sider, hver optimeret til hvert søgeord.
P.S. Jeg går ud fra, at du med keywords hentyder til brugen af f.eks. racerkører i Title, overskrifter, tekster etc. og ikke om meta keywords - som nævnt af en anden her, har de sidste ingen betydning for din placering.
Tak for det. Så må jeg "bide i det sure æble" og lave forskellige information pages.
Forresten har et spørgsmål til:
I shoppen har jeg en index.php fil i roden, der smider den besøgende videre til shoppen. Men skal man lave en speciel "re-direct", der sørger for at linkene til www.shoppen.dk giver google power til www.shoppen.dk/butik/index.php ? Så linkene ikke går tabt?
Det KAN være meget problematisk, at du re-directer til din webshop - afhængigt af, hvordan du gør det. Google er lidt overfølsom på det område - logikken er, at med en redirect sender man (måske) brugeren videre til en anden side, end den han/hun først forventede at lande på.
Hvis du bruger det der hedder permanent move eller 301 redirect er der ikke som sådan noget galt med det :-) Det er 302 redirect der er virkelig problematisk ;-)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen