Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt pga. Tekstkopi?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Er desværre kommet i en rigtig slem knibe, nu skal i bare høre.

For et stykke tid siden startede jeg en webshop op (For sjov) mest bare for at lave en flot opsætning
og design for at kunne give det videre til nogle der kunne bruge det. Lånte så noget tekst fra en hjemmeside, bare leveringsinformation og Handelsbetingelser, for at vise opsætningen af det.
Min shop har aldrig været i brug, er ikke CVR Registeret eller Skat, moms registeret eller noget.

Derudover skrev jeg at Copyright var deres, og at teksten var lånt fra deres side. Shoppen jeg lånte det fra har heller ikke copyright tegn nogen steder på siden. Er det så lovligt at låne teksten, eller kan han sagsøge mig for det? 

Har virkelig brug for noget hjælp..

På forhånd tak.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du.

Nix, det er ikke lovligt.. heller ikke selvom du har skrevet at det er lånt fra xx.

Så ja, han kan godt sagsøge dig for det..

Mvh Tobias.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det skal være ulovligt, skal han så ikke skrive copyright - Hansfirmanavn for at det ikke må kopieres?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, der er automatisk copyright på alt hvad der findes på nettet, med udtagelse af hvis der står du gerne må bruge det.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Rasmussen:
Hvis det skal være ulovligt, skal han så ikke skrive copyright - Hansfirmanavn for at det ikke må kopieres?

Nej... I Danmark fungerer ophavsretten uanset om man angiver copyright eller ej.

Man må aldrig "låne" andres tekster uden en aftale. Og for ens egen skyld bør sådan en aftale altid være skriftlig...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i stod i det tilfælde, hvor meget ville i sådan cirka sagsøge for så?

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved behøver man ikke at skrive copyright, firma navn osv for at copyright loven den bliver aktuel.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre også er inde på har du i princippet overtrådt en andens rettigheder.

Nu kender vi jo ikke så meget til sagen, men hvis du har sakset nogle leveringsbetingelser der formodentlig er ret standard, til at lave en dummy tror jeg altså godt du kan slippe med skrækken og en undskyldning.

Når der fastsættes en erstatning kigger man b.la på hvor stort tab den forurettede har lidt, og jeg tror altså ikke den webshop du har stjålet fra har lidt særlig stort tab fordi du har kopieret deres leveringsbetingelser. (Derfor er det stadig forkert og rimelig dumt at du ikke bare sætter noget mumle tekst ind)

Men fjern teksten og skriv dem en undskyldning og se om ikke det er nok?

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:

Det skal have værkshøjde...

Hvis en webshopejer - i kontrast til blot at bruge nogle gængse standardbetingelser - har fået en advokat til at udarbejde handels- og forretningsbetingelser, så koster det let 50.000,-
Hvis man bagefter opdager at andre blot kopiere ens dyrtkøbte tekst, så ville jeg personligt også blive irriteret og var det en rigtig, fungerende, webshop som havde gjort det ville jeg bestemt også kræve en erstatning fra dem.

Jeg kunne ikke lige tolke om webshoppen som havde kopieret her i situationen var live eller en demo, men så længe det er online så har man beviseligt kopieret og det kan man blive straffet for.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)