Jeg har faktisk selv lige gjort det samme, lige inden jeg læste denne tråd.... ![]() Grunden til at jeg skrev det var 1) at jeg før har oplevet at en PM/email ikke er kommet frem til modtageren. Og jeg vil da helst ikke have at vedkommende tror at jeg ikke gider svare, blot fordi der er gået kludder i teknikken. 2) vedkommende spørger i tråden om jeg kan give en pris. Det vil jeg gerne, men jeg vil ikke lægge den ud til offentligt skue. Men hvis jeg nu ikke svarer i tråden, så sidder der nok nogle andre og tror at jeg ikke gider svare på spørgsmålet. Det er ihvertfald forklaringen på hvorfor jeg indimellem gør det. Men det er kun hvor jeg ikke syntes vedkommer resten af Internettet at jeg gør sådan. Ellers så svarer jeg normalt direkte i tråden. |
#Nicolai..
Jeg kan godt se din undren, men jeg gør det konsekvent af følgende årsager.
A) Hvis der er snak om et tilbud, så gør jeg det for at vise hvad JEG at tilbyde og kan i fred vælge at skrive den pris jeg vil have for det.
B) Hvis spørger har specifikke spørgsmål hvor jeg er nødt til at tage fat i mit netværk for at hjælpe spørger videre, er jeg ikke lige interreseret i at smide deres navn rundt omkring i diverse foraér uden at de ved det. Herved kan jeg både give spørger og svaren mulighed for at løse udfordringen sammen.
Men ja jeg går også ind for åbenhed så længe det ikke har konsekvenser for andre end mig selv.