Hej.
Jeg skal i gang med at lave en hjemmeside, og vil gerne kunne præsentere en skabelon/prototype for eventuelle programører som vil give et godt tilbud. Grunden til at jeg vil lave en prototype, er at der ikke kan opstå nogle misforståelser mht. hvordan man navigerer rundt på siden, og sidens opbyggelse.
Så kan jeg levere prototypen til programøren og sige: Værsgo... Hvad skal du have for at lave sådan en side!
Findes der nogle programmer eller hjemmesider, hvor man kan lave sådanne skabeloner, uden nogen som helst kodning?
Glemte lige at sige, at de fleste programmere ikke en hjemmeside fra bunden, men bruger deres eget CMS, eller et open source CMS. Og der kan du jo selv opbygge navigationen som du vil have den, via det CMS. Så hvis du alligevel vil servere det på et sølvfad for din programmør, hvorfor så ikke gøre det i det system som du vil bruge til din hjemmeside, og så kan programmøren blive brugt til at lave de yderligere funktioner som ikke er i CMS løsningen.
Vælger du en opensource løsning, så vil du i de fleste tilfælde godt kunne opsætte systemet på en server, og begynde at tage det i brug. Du undgår dog ikke at sætte dig ind i det uanset hvad. Men det er jo det samme som hvis programmøren havde opsat en side for dig. Man skal jo lære at bruge det hjemmesidesystem som hjemmesiden er lavet i, så man selv kan vedligeholde det.
Vælger du programmørens egen løsning, vil der være en pris som udgangspunkt for selve CMS løsningen, opsætning af denne og design af denne.
I begge tilfælde kan en udvikler godt gå ud fra en kravspecifikation, og det efterlader også hul til at programmøren kan komme med sine indput til hvordan det bedst kan laves.
Jeg gør fx altid selv det når en kunde kommer med en funktion de gerne vil have, at jeg beskriver hvordan jeg vil lave den, baseret på min ekspertise, erfaring og Google. og det vil jo ikke være muligt på samme måde hvis du laver en prototype på den måde du beskriver.
MVH Kim